Αθρόα υπήρξε
η προσέλευση των στελεχών στο Συνέδριο σηματοδοτώντας ότι πράγματι αποτελεί
κορυφαίο γεγονός για τα στελέχη του φαρμακευτικού μάρκετινγκ και επιστημονικής
ενημέρωσης.
Τα μηνύματα
που εξέπεμψε το Συνέδριο κατά την πρώτη μέρα ήταν ότι η πολιτεία επιβάλλεται να
διαμορφώσει ένα πιο προβλέψιμο περιβάλλον. Αυτό θα ενίσχυε τις επενδύσεις τις
κλινικές μελέτες την καινοτομία την παραγωγή τις εξαγωγές και τελικά την
απασχόληση.
Επιβάλλεται
να αξιολογήσει όλα τα μέτρα που έχουν ληφθεί μέχρι τώρα στο χώρο της υγείας
γιατί φαίνεται ότι δεν ήταν αποδοτικά όσο ήταν ο αρχικός στόχος που είχαν οι
μεταρρυθμίσεις και κυρίως να κατανοήσει ότι το φάρμακο σώζει ζωές και μειώνει
τις συνολικές δαπάνες υγείας και όχι τη φαρμακευτική δαπάνη.
Από εκεί και
πέρα με τόλμη καλείται να επιχειρήσει μια πραγματική μεταρρύθμιση στον κλάδο
που θα οδηγεί με συγκεκριμένα μέτρα στην ανάπτυξη.
Το συνέδριο
πρότεινε μια νέου είδους συνεργασίας κυβέρνησης-βιομηχανίας στα πλαίσια ενός
νέου επιχειρηματικού μοντέλου που θα είναι στο επίκεντρο ο Έλληνας ασθενής, θα
διατρέχεται από πλήρη διαφάνεια, θα υπολογίζει σωστά τις δαπάνες, θα εξυγιάνει
όλο το εύρος της υγείας, θα στοχεύει στην επίλυση όλων των προβλημάτων υγείας
με επέκταση των προσφερόμενων υπηρεσιών, και πρόσβαση σε όλα τα φάρμακα των
Ελλήνων ασθενών.
Η πολιτεία
κλήθηκε να αξιολογήσει τη προσφορά της φαρμακοβιομηχανίας σε πολλά επίπεδα, στη
καινοτομία, στις επενδύσεις, στις κλινικές μελέτες, στην κατάρτιση στελεχών και
Επαγγελματιών Υγείας, στην επιχειρηματικότητα, στην κοινωνική δράση κλπ. και να
εκτιμήσει την προσφορά των δεκάδων χιλιάδων επιστημόνων που εργάζονται σ’ αυτή
και να γίνει αρωγός σε συγκεκριμένες επιχειρηματικές προτάσεις, που θα
βοηθήσουν σε πραγματική ανάπτυξη και θα συνεισφέρουν έμπρακτα στην ελληνική
οικονομία.
Αύριο
δεύτερη μέρα του Συνεδρίου το συνεδριακό κοινό θα έχει την ευκαιρία να ακούσει
τη Sarah Rickwood, Director, IMS Europe Thought Leadership team, να αναφέρεται
στο μέλλον της φαρμακευτικής αγοράς και στις προσαρμογές που απαιτούνται για
επιβίωση και για ξεπέρασμα των προκλήσεων που θα αντιμετωπίσουμε την επόμενη
5ετία.
Θα αναφερθεί
στο μεταβαλλόμενο περιβάλλον της αγοράς φαρμάκων και στις τάσεις που θα
διαμορφώσουν την εξέλιξη της τα επόμενα χρόνια, πως θα εξελιχθούν οι μεγάλες
φαρμακευτικές εταιρείες, τα νέα προϊόντα, στις καινοτομίες που αναπτύσσονται σε
μικρές εταιρείες, πως θα αναδειχθούν αυτές οι εταιρείες τα επόμενα χρόνια, και
στις προβλέψεις για την περεταίρω πορεία της αγοράς στην Ελλάδα.
Θα αναφερθεί
στις επιπτώσεις που αναμένεται να έχουν οι αλλαγές στις μεγάλες και στις μικρές
εταιρείες στο ανθρώπινο δυναμικό και στο επιχειρηματικό μοντέλο.
Ο Καθηγητής
Δ. Μπουραντάς θα αναφερθεί στην αναγκαία ηγεσία που χρειαζόμαστε στις εταιρείες
για τη διοίκηση των αλλαγών που πρέπει να γίνουν σήμερα που είναι μια πολύ δύσκολη
και αρκετά απαιτητική περίοδος.
Θα
παρουσιαστούν και θα αξιολογηθούν τα παραγόμενα στοιχεία από την ηλεκτρονική
συνταγογράφηση και θα γίνει προσπάθεια να αναδειχθούν τρόποι δημιουργικής
αξιοποίησης τους στο μάρκετινγκ για καλύτερο σχεδιασμό πολιτικών προώθησης και
στην πρόσβαση των νέων φαρμάκων στη αγορά.
Τέλος στα
πλαίσια της ανάπτυξης του ανθρώπινου δυναμικού στο χώρο της φαρμακοβιομηχανίας
θα αξιολογηθούν οι σημερινές ανάγκες εκπαίδευσης, η διαδικασία του σχεδιασμού
και της προώθησης της καριέρας στο φαρμακευτικό κλάδο, το business coaching
στην ανάπτυξη της ηγεσίας και της βελτίωσης της αποδοτικότητας των στελεχών,
ενώ θα παρουσιαστεί και η συμβολή της ΕΕΦΑΜ στην επιμόρφωση και ανάπτυξη του
ανθρώπινου δυναμικού στη φαρμακευτική βιομηχανία.