Μπορείτε να στέλνετε ειδήσεις και Δελτία Τύπου στο email μας.
Αν θέλετε να επικοινωνήσετε μαζί μας ή να στείλετε Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ...pharmamarketingexpertsblog@gmail.com


Παρασκευή 24 Φεβρουαρίου 2012


Φαρμακευτικο Μαρκετινγκ: Θεωρια, Πρακτικη, Δεοντολογια

The ultimate guide for Pharma Marketing Champions
Ζητήστε το στα κεντρικά βιβλιοπωλεία ή δώστε την παραγγελία σας τώρα

Φαρμακαποθήκες: Οι παράλληλες εξαγωγές αποτελούν τη βασική πηγή κερδοφορίας τους


Σύμφωνα με κλαδική έρευνα της Hellastat στοιχεία της οποίας δόθηκαν προ ημερών στη δημοσιότητα οι παράλληλες εξαγωγές αποτελούν βασική πηγή κερδοφορίας για τις ιδιωτικές επιχειρήσεις του κλάδου.  Ωστόσο, όπως αναφέρεται στην έρευνα, η συγκεκριμένη πρακτική εξαρτάται αφενός από εξωγενείς παράγοντες (π.χ. ισοτιμίες νομισμάτων, συστήματα τιμολόγησης στις άλλες χώρες της Ε.Ε. κ.ά.) και αφετέρου αντιμετωπίζει εμπόδια από τις φαρμακευτικές επιχειρήσεις οι οποίες δεν επιθυμούν την πτώση των πωλήσεών τους στις τρίτες αγορές εξαιτίας των χαμηλών τιμών σκευασμάτων από την Ελλάδα.

Ωστόσο, τα μέτρα που ανακοινώθηκαν από τον ΕΟΦ για τον έλεγχο των παράλληλων εξαγωγών, αλλά και οι ενέργειες των φαρμακευτικών εταιριών για τον έλεγχό τους μέσω των χορηγούμενων ποσοτήτων, συνεπάγονται περιορισμό των εσόδων από αυτή την πρακτική.

European authorities have made changes to a Directive aimed at allowing pharma to talk to patients.


The European Commission has amended its 2001/83/EC Directive regarding information to the general public on prescription medicines, and looks to tighten up proposed relations between patients and the industry.   

The three main amendments deal with the payment to doctors when presenting on drugs, information used on pharma websites and the industry’s involvement in printed media.
Creating this Directive has proven a difficult issue on the continent, as European authorities worry that allowing pharma to talk to patients could be a slippery slope towards direct-to-consumer advertising.

Information on transitional arrangements for pharmacovigilance legislation published


The European Commission has published transitional arrangementshttp://www.ema.europa.eu/ema/images/icon_link-external.gif for the new pharmacovigilance legislation in preparation for the coming into force of the legislation in July 2012. Of particular interest to marketing-authorisation applicants and holders, the document provides answers to both legal and practical questions on a range of topics including renewal of applications, pharmacovigilance system master files and risk management plans.

 New pharmacovigilance legislation (Regulation (EU) No 1235/2010http://www.ema.europa.eu/ema/images/icon_link-external.gif and Directive 2010/84/EUhttp://www.ema.europa.eu/ema/images/icon_link-external.gif) was adopted by the European Parliament and European Council in December 2010. The European Medicines Agency is responsible for implementing much of the new legislation and is developing a framework for compliance and delivery of key requirements.
Any questions on the transitional arrangements should be sent to sanco-pharmaceuticals-d5@ec.europa.eu

Sanofi contest gooses diabetes tech innovation


Medical Marketing & Media | Matthew Arnold             

Sanofi is re-upping its social media-driven Data Design Diabetes Innovation Challenge contest, which last year kicked up a wealth of innovative ideas and buzz for the price of $200,000 in prize money and a few salaries.

Innovation challenges like Sanofi's essentially let companies build tech pipelines and stock talent pools at warp speed.

"Offering a $100,000 prize has yielded ideas in six months that would have taken four to five years to develop at ten times the cost," said Sanofi's Dennis Urbaniak, VP US diabetes.