Μπορείτε να στέλνετε ειδήσεις και Δελτία Τύπου στο email μας.
Αν θέλετε να επικοινωνήσετε μαζί μας ή να στείλετε Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ...pharmamarketingexpertsblog@gmail.com


Τετάρτη 28 Μαρτίου 2012


Φαρμακευτικο Μαρκετινγκ: Θεωρια, Πρακτικη, Δεοντολογια

The ultimate guide for Pharma Marketing Champions
Ζητήστε το στα κεντρικά βιβλιοπωλεία ή δώστε την παραγγελία σας τώρα

Γιατροί προς ενοικίαση. Μόνο 3 Euro την ώρα!!!



Μία απίθανη εικόνα θα αντιμετωπίζουν από το πρωί της Τρίτης όσοι επισκέπτονται το νοσοκομείο 'Ευαγγελισμός'.

Ομάδα ειδικευόμενων γιατρών του νοσοκομείου, θα προσφέρεται προς...ενοικίαση, έναντι του ευτελούς ποσού των 3 ευρώ ανά ώρα.

Το ποσό αυτό είναι το ωρομίσθιο της εφημερίας τους, στο οποίο περιλαμβάνεται πλήρες 'πακέτο' παροχών:

Γραμματειακή εξυπηρέτηση, βοήθεια να μεταφέρουν καροτσάκι ή φορείο στο νοσοκομείο, χρέη προσωπικού ασφαλείας, και ενίοτε απλές ιατρικές συμβουλές.

Με τον συμβολικό αυτό τρόπο, διαμαρτύρονται για την ποιότητα της εκπαίδευσής τους, για τις ευτελείς συνθήκες νοσηλείας των ασθενών και εργασίας του προσωπικού, για την ανεργία που μαστίζει τους νέους ιατρούς και τους ωθεί στην μετανάστευση, για τις παρανόμως καθυστερούμενες οφειλές πολλών μηνών, καθώς και για τις νέες περικοπές σε βασικό μισθό, επιδόματα, και εφημερίες.

Οι ειδικευόμενοι γιατροί βρίσκονται σε επίσχεση εργασίας λόγω μη καταβολής δεδουλευμένων εφημεριών για τέταρτο συνεχόμενο μήνα.

Πηγή: Iatronet


Στάση εργασίας στα νοσοκομεία, το ΕΚΑΒ και τις προνοιακές μονάδες αύριο Πέμπτη


Με απόφαση της Ομοσπονδίας τους (ΠΟΕΔΗΝ) οι εργαζόμενοι στα νοσοκομεία, το ΕΚΑΒ και τις προνοιακές μονάδες, θα πραγματοποιήσουν πεντάωρη στάση εργασίας, από τις 10 το πρωί έως τις 3 μετά το μεσημέρι.

Γιατροί και εργαζόμενοι θα συγκεντρωθούν στις 12 το μεσημέρι στην πλατεία Μαβίλη και στη συνέχεια θα πραγματοποιήσουν πορεία προς τα συναρμόδια υπουργεία.

BYETTA® approved for use with basal insulin in Europe


Amylin Pharmaceuticals, Inc. and Eli Lilly and Company  announced that the European Commission has granted marketing authorization to BYETTA® (exenatide twice-daily) as an adjunctive therapy to basal insulin, with or without metformin and/or Actos® (pioglitazone), for the treatment of type 2 diabetes in adults who have not achieved adequate glycemic control with these agents. 

"The marketing authorization for the use of BYETTA with basal insulin provides a new option for the many patients with type 2 diabetes who are not achieving treatment goals," said Christian Weyer, M.D., senior vice president, research and development, Amylin Pharmaceuticals. "In a clinical trial, patients using fixed-dose BYETTA with titrated basal insulin achieved better postprandial and overall glycemic control, without weight gain or an increased risk of hypoglycemia, compared to patients using titrated basal insulin without BYETTA."

Guideline provides for a harmonised approach across Europe when dealing with requests for access to marketing authorisation applications


The Heads of Medicines Agencies (HMA) and the European Medicines Agency (EMA) have adopted a joint guidance document, providing for the first time for a consistent Europe-wide approach to the identification of commercially confidential information and personal data in a marketing authorisation application.

Social media an outcomes listening post for pharma


Medical Marketing & Media | Marc Iskowitz 

FDA issues may deter drugmakers from engaging in social media, but that's no excuse to ignore what audiences are saying on these platforms, say pharma and device firms.

“You cannot put your head in the ground like an ostrich and pretend dialogue is not happening, because it is,” said Pat Choumitsky, senior manager, consumer marketing, UCB Pharma.
Speaking Monday at the Pharmaceutical Research Group (PMRG) 2012 Annual National Conference in Orlando, Choumitsky said UCB listens to patient-reported outcomes on PatientsLikeMe.com. Being involved in the online patient community has helped the firm, which focuses on epilepsy and immunology, to shape its clinical trials and messaging. “It's important that we're listening and not afraid of adverse events.”

Leo Pharma reports sales growth for 2011


Leo Pharma has published its financial report for 2011, a year which saw the company achieve growth in line with its overall expansion strategy.

The group's gross sales total for the year came to 8.02 billion Danish kroner (902.29 million pounds), up by nine percent compared to 2010, which was achieved despite difficult economic conditions.
Strategic product sales growth was measured at 16 percent for the year and 21 percent for strategic psoriasis products, while efforts have been made to enter new markets such as Australia, Italy and South Korea while maintaining growth in the US.

These results represent encouraging progress towards Leo Pharma's target of achieving double-digit annual sales increases, as outlined in its 2009 growth strategy.