Μπορείτε να στέλνετε ειδήσεις και Δελτία Τύπου στο email μας.
Αν θέλετε να επικοινωνήσετε μαζί μας ή να στείλετε Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ...pharmamarketingexpertsblog@gmail.com


Τρίτη 9 Ιουνίου 2015

The top 10 pharma companies in social media





Tracy Staton | FiercePharma Marketing 



Chatting with the public is not in pharma's comfort zone. Drugmakers are adept at the one-way communication known as direct-to-consumer advertising, and some of them deal well with the media. Some even know how to work with patient groups. Back-and-forth with doctors? Pharma's daily bread.
But put your average, everyday drug company in the middle of a public conversation, and it freezes up. Worried it will say the wrong thing, sensitive to criticism, mindful of unintended consequences, drugmakers usually prefer to stand by the punch bowl and check their iPhones for messages.
You could say pharma has social anxiety.
In fact, of the 50 largest drugmakers worldwide, only half even dabble in social media. Only 10 use all three of the oldest, biggest social sites--Facebook, Twitter and YouTube--according to a new study by the IMS Institute for Healthcare Informatics. And within that small group, few are actually interacting with patients and the public.

Η πρόταση της Κύβερνησης για τα ΜΗΣΥΦΑ


Σελίδα 33


Φαρμακευτικό Μάρκετινγκ: Θεωρία, Πρακτική, Δεοντολογία
The ultimate guide for Pharma Marketing Champions

Ζητήστε το στα κεντρικά βιβλιοπωλεία ή δώστε την παραγγελία σας τώρα

ELPEN: Βράβευση του προέδρου και ιδρυτή της




Ο Πρόεδρος και ιδρυτής της ELPEN, Δημήτρης Πενταφράγκας, τιμήθηκε για τρίτη φορά την περίοδο 2014 - 2015, για την μακρόχρονη ερευνητική του δράση, από τον Οργανισμό CRS (Controlled Release Society) στο πλαίσιο του 1ου Διεθνούς Συνεδρίου "1st International Congress of Controlled Release Society", που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα στις 27 - 28 Μαΐου 2015, από τον τοπικό συνεργάτη του Οργανισμού (Greek local chapter).
Στo Συνέδριο με θέμα "Small Molecules (Original-Generics) and Biotechnological Drugs (Biosimilars)" παρουσιάστηκαν ερευνητικά και εφαρμοσμένα θέματα για τα κλασσικά και βιοτεχνολογικά φάρμακα αναφορικά με την ανακάλυψη και τον σχεδιασμό, τη νανοτεχνολογία για τη μορφοποίηση των διάφορων φαρμακοτεχνικών μορφών καθώς και τη σημασία της φαρμακοκινητικής - φαρμακοδυναμικής για την ανάπτυξη και έρευνα και την ορθολογική χρήση των φαρμάκων.