Μπορείτε να στέλνετε ειδήσεις και Δελτία Τύπου στο email μας.
Αν θέλετε να επικοινωνήσετε μαζί μας ή να στείλετε Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ...pharmamarketingexpertsblog@gmail.com


Δευτέρα 19 Μαρτίου 2012

Οι οφειλές των Ταμείων πνίγουν τις ιδιωτικές κλινικές


Οι οφειλές του ΕΟΠΥΥ, των πέντε ταμείων που εντάχθηκαν σε αυτό καθώς και οι εκκρεμείς οφειλές έως τις 31.10. 2012 ύψους 600 εκατ. ευρώ πνίγουν τις ιδιωτικές κλινικές, οι οποίες εάν δεν πάρουν τα χρήματά τους οδηγούνται σε άτακτη χρεοκοπία. Το μείζον πρόβλημα που αντιμετωπίζουν δημοσιοποιείται με επιστολή προς τον πρωθυπουργό, τoυς αρμόδιους υπουργούς και προς τα Ταμεία από την Πανελλήνια Ενωση Ιδιωτικών Κλινικών, η οποία καλεί τα μέλη της σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας σήμερα Τρίτη στις 12.00, στο Υπουργείο Υγείας (Αριστοτέλους) ζητώντας από τον Υπουργό Υγείας να δώσει άμεσα λύση στο πρόβλημα.

Ολόκληρη η επιστολή έχει ως εξής:

Τραγικές ελλείψεις υγειονομικών υλικών στον ΕΟΠΥΥ


Οι ελλείψεις σε αναλώσιμο υγειονομικό υλικό στα μικροβιολογικά εργαστήρια του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ) είναι πραγματικότητα, όπως προκύπτει από έγγραφο του υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Γιώργου Κουτρουμάνη, που διαβιβάστηκε στη Βουλή προς απάντηση σχετικών ερωτήσεων από βουλευτές.

Ο κ. Κουτρουμάνης ενημερώνει μάλιστα ότι, για το μεταβατικό στάδιο έως την πλήρη λειτουργία του ΕΟΠΥΥ και προς αποφυγή περαιτέρω ταλαιπωρίας των ασφαλισμένων, ο Οργανισμός, με απόφαση του 3025 που εκδόθηκε στις 15.02.2012, έχει δώσει οδηγίες προς τις Υγειονομικές Μονάδες και τα υποκαταστήματα του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ για την προμήθεια αγαθών από το ελεύθερο εμπόριο.

Τεράστιες ποσότητες αναξιοποίητων υλικών σε αποθήκες του ΙΚΑ


Τεράστιες ποσότητες υγειονομικών υλικών, αξίας εκατομμυρίων ευρώ, που δεν αξιοποιήθηκαν ποτέ και που θα μπορούσαν να καλύψουν τις ανάγκες του ΙΚΑ για χρόνια βρέθηκαν σε αποθήκες του Ιδρύματος. Παράλληλα, γίνονταν νέες παραγγελίες με τις υπερκοστολογήσεις να αγγίζουν το 1.000%.

Ο πρόεδρος του ΕΟΠΥΥ, Γεράσιμος Βουδούρης, διέταξε τη διενέργεια Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης (ΕΔΕ), προκειμένου να εντοπισθούν τυχόν ατασθαλίες που αφορούν προμήθειες στις Μονάδες Υγείας του ΙΚΑ, οι οποίες πλέον έχουν ενταχθεί στον ΕΟΠΥΥ.

Bayer HealthCare to present new Xarelto data at ACC 2012


Bayer HealthCare will be presenting new clinical trial data on its promising therapy Xarelto at the forthcoming American College of Cardiology (ACC) annual scientific sessions.

The company will attend ACC 2012 in Chicago to showcase results from the phase III Einstein-PE study, which assessed the performance of Xarelto for acute symptomatic pulmonary embolism with or without symptomatic deep vein thrombosis (DVT).

Bayer's rivaroxaban-based therapy used an oral single-drug approach, with the aim of demonstrating benefits compared to initial subcutaneous enoxaparin followed by a vitamin K antagonist, the current standard of care.

Einstein-PE is one of three studies conducted under the global phase III Einstein programme, which involved almost 10,000 patients altogether.

Xarelto has been developed jointly by Bayer HealthCare and Janssen Pharmaceuticals, and is thought to offer billion-dollar blockbuster sales potential.

Last week, the UK's National Institute for Health and Clinical Excellence asked Bayer to provide more clinical data to support a potential UK recommendation of the drug as a treatment for DVT.
ADNFCR-8000103-ID-801320540-ADNFCR

GSK seeks to span digital divide with social / digital dragnet


GlaxoSmithKline is souping up its social media monitoring with a digital strategy it says will create processes that are standard enough to streamline communications, but flexible enough to meet local requirements.

The company has hired digital agency Fabric Worldwide and IT and consulting firm Infosys to implement their Global Digital Platform. According to the partners, the strategy is one of agility: Infosys says the Global Digital Platform will “allow GSK to quickly build digital assets and listen to consumers across an array of digital platforms.” GSK noted that efficiency is part of the core business strategies the company identified in its 2011 annual report. Meanwhile, WPP techie shop Fabric Worldwide says the partnership will help GSK “consistently understand consumer signals from digital channels, across all brands and all markets.”

UCB and Oxford University agree research alliance


UCB has announced a new collaboration with the University of Oxford that will see the two organisations researching innovative pharmaceuticals.

Under the terms of the new partnership, scientists from the industry and academia will combine resources and expertise to create new immunology and neurology treatments, funded by a UCB contribution of 3.6 billion pounds.

Between five and ten research projects will be carried out over the course of the three-year alliance, with a steering committee of UCB and Oxford University representatives overseeing the collaboration.

This will support recent UK government efforts to foster closer partnerships between different parts of the life science sector.

Roch Doliveux, chief executive of UCB and chairman of the Innovative Medicines Initiative (IMI), said the agreement brings "two parties committed to scientific exploration and the exchange of cutting-edge ideas together on a mission to discover new medicines that will aim to transform the lives of people living with severe diseases".

Mr Doliveux was chosen as chairman of the IMI earlier this month and will be working with the organisation to help foster public-private partnerships across Europe.
ADNFCR-8000103-ID-801320536-ADNFCR

Φαρμακευτικο Μαρκετινγκ: Θεωρια, Πρακτικη, Δεοντολογια

The ultimate guide for Pharma Marketing Champions
Ζητήστε το στα κεντρικά βιβλιοπωλεία ή δώστε την παραγγελία σας τώρα

Θέσεις εργασίας στη Cegedim


Η Cegedim η κορυφαία εταιρεία παροχής CRM υπηρεσιών στο φαρμακευτικό μάρκετινγκ επεκτείνει τις δραστηριότητες της στην Ελλάδα και στις outsourced υπηρεσίες προς φαρμακευτικές εταιρείες στην ιατρική ενημέρωση, τηλε-ενημέρωση και e-detailing και ζητά Επαγγελματίες Ιατρικούς Επισκέπτες για να καλύψουν τις σχετικές θέσεις εργασίας.
PHARMACEUTICAL SALES REPS
Cegedim is the worldwide leading provider of pharmaceutical CRM, marketing and sales solutions, having a physical presence in most pharmaceutical markets in the world, including Greece.
We are currently expanding our services to offer outsourced sales, tele-sales and remote e-detailing campaign services to pharma companies in Greece. For this, we are looking to create a repository of available professional medical reps, which will be used to fill-in future sales positions.
Qualifications: Four-year university degree or equivalent is required. Proven track record in pharmaceutical sales (minimum 2 years) is mandatory.
Motivated, goal oriented, persistent and a skilled negotiator. Excellent written and oral communication skills.
A strong customer focus and analytical skills to identify and prioritize business opportunities is required.
Proven track record in delivering results and developing innovative approaches in evolving pharma markets. Ability to learn, apply, and grow disease state knowledge required.
Able to effectively communicate technical and scientific product and disease information to a variety of customers in multiple settings.Computer literate, excellent command of the English language, availability to travel & a valid driving license.
Please forward a recent CV to salesforce-gr@cegedim.com  
All inquiries will be treated as confidential!

Ο αναλφαβητισμός στην υγεία κόβει χρόνια απ’ τη ζωή


Τα Νέα | Ρούλα Τσουλέα

Ένας στους τρεις ενήλικες ηλικίας άνω των 65 ετών δυσκολεύεται να καταλάβει τις βασικές πληροφορίες για την υγεία του, με επακόλουθο να διατρέχει αυξημένο κίνδυνο θανάτου, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.

Όπως έδειξε, οι αναλφάβητοι άνθρωποι έχουν διπλάσιες πιθανότητες θανάτου μέσα σε μια πενταετία σε σύγκριση με όσους μπορούν να διαβάζουν. Η μελέτη, που πραγματοποιήθηκε από επιστήμονες του University College του Λονδίνου, διεξήχθη σε σχεδόν 8.000 ενήλικες άνω των 45 ετών και θέμα της ήταν η κατανόηση των οδηγιών χρήσεως της ασπιρίνης. 

Οι ερευνητές από το Τμήμα Επιδημιολογίας & Δημόσιας Υγείας του πανεπιστημίου, χρησιμοποίησαν ένα σύντομο τεστ με τέσσερις ερωτήσεις, βασισμένες σε οδηγίες παρόμοιες με αυτές που υπάρχουν σε ένα πακέτο ασπιρίνης, για να αξιολογήσουν την ικανότητα των εθελοντών τους να διαβάζουν και να κατανοούν όσα διαβάζουν. Έτσι διαπίστωσαν ότι το 67,5% των εθελοντών είχε υψηλό επίπεδο αλφαβητισμού υγείας (απάντησαν σωστά σε όλες τις ερωτήσεις), το 20% είχαν μέσο επίπεδο (έκαναν ένα λάθος) και το 12,5% είχαν χαμηλό (απάντησαν σωστά το πολύ σε δύο ερωτήσεις, ενώ αρκετοί σε καμία). Στην πραγματικότητα, σχεδόν οι μισοί εθελοντές ηλικίας άνω των 80 ετών δεν μπορούσαν να απαντήσουν σωστά σε όλες τις ερωτήσεις, ενώ στις ηλικίες κάτω των 60 ετών αδυνατούσε να απαντήσει σωστά σε όλες τις ερωτήσεις το 25%.

Σύμφωνα με την Εθνική Βιβλιοθήκη Ιατρικής (NLM) των ΗΠΑ, ο αλφαβητισμός υγείας είναι ο βαθμός στον οποίο ένα άτομο έχει την ικανότητα να αποκτά, να επεξεργάζεται και να κατανοεί πληροφορίες για την υγεία και τις υπηρεσίες Υγείας που είναι απαραίτητες προκειμένου να λάβει τις ενδεικνυόμενες αποφάσεις για την υγεία του. Μετά το τεστ, οι ερευνητές παρακολούθησαν τους εθελοντές τους επί μία πενταετία. Στη διάρκειά της, πέθανε το 6,1% σε όσους είχαν υψηλό αλφαβητισμό υγείας, το 9% όσων είχαν μέσο και το 16% όσων είχαν χαμηλό αλφαβητισμό υγείας. 

Επιπλέον, η ανάλυση του ιατρικού ιστορικού των εθελοντών έδειξε πως ο χαμηλός αλφαβητισμός υγείας συσχετίζεται με αυξημένη συχνότητα συμπτωμάτων κατάθλιψης, καθώς και με αυξημένα ποσοστά σωματικών περιορισμών και χρονίων νοσημάτων, όπως η καρδιοπάθεια, ο διαβήτης, το εγκεφαλικό και το άσθμα. 

Αντιθέτως, ο υψηλός αλφαβητισμός υγείας συσχετίζεται με πιο δυνατές νοητικές ικανότητες, συμπεριλαμβανομένης της λεκτικής δεξιότητας και της λειτουργικής μνήμης, γράφουν οι ερευνητές στην «Βρετανική Ιατρική Επιθεώρηση» (BMJ). 

Οι ειδικοί λένε πως είναι πάρα πολύ ανησυχητικό ότι υπάρχουν πολλοί άνθρωποι οι οποίοι δυσκολεύονται να καταλάβουν τις πληροφορίες που αφορούν την υγεία τους. Και αυτό, διότι όχι μόνο δεν μπορούν να συμμετάσχουν στην λήψη αποφάσεων που αφορούν την δική τους ζωή, αλλά διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο να κάνουν λάθη με την φροντίδα της υγείας τους που τελικά μπορούν να τους την κοστίσουν.

The Generic Pharmaceutical Manufacturing industry continues to outpace growth in the Brand Name Pharmaceutical Manufacturing industry


During the five years to 2012, industry revenue is expected to increase at an average annual rate of 5.4%. According to IBISWorld industry analyst Sophia Snyder, “Sales growth in recent years slowed slightly due to the recession and pricing pressures from large wholesalers and retailers.” IBISWorld expects revenue will continue to increase in 2012, thanks to an improved economic environment and the most significant year of the brand-name drug patent cliff.

Brand-name manufacturers faced a significant patent cliff beginning in 2011. In 2012 and the years ahead, several blockbuster-branded drug patents are set to expire, opening up the market to generic versions. This factor will stimulate industry sales but threaten the long-term viability of generics since less innovative drugs are being developed. In response, generic manufacturers are moving into biosimilar production, a relatively new product segment for the Generic Pharmaceutical Manufacturing industry.

Pharma sales support is dwindling, not dead


Medical Marketing & Media |  Deborah Weinstein  

Although sales forces are shrinking across the globe, the pharmaceutical industry is still pouring money into promotion -- albeit 4% less than in 2010.

The study, by Cegedim Strategic Data, shows that the industry's $29 billion promotional investment in the US had some sweet spots, particularly for marketers in the three categories which dominated promotional ad budgets: CNS, cardiovascular and metabolic. Cegedim says these three categories accounted for 47% of the industry's promotional budgets last year.

Sampling has continued to slide, falling 3% in the US last year. That follows a 13% decline in sampling for the previous year. Pharmas also continued to dial back detailing support, cutting spend 6% last year (following a 4% drop in 2010).

And yet, Cegedim's data shows that dwindling support doesn't mean mainstays like samples and detailing are dead -– Boehringer Ingelheim courted internists, group practitioners, cardiologists and practice nurses for a total of 1.5 million Pradaxa detailing sessions last year. The company's $464 million investment in promoting the blood thinner represents a massive increase from the $67 million the company put behind it in 2010.

With product portfolios at many companies skewing toward more mature products, a number saw substantial support in 2010. Lilly dedicated approximately $276 million for its antidepressant Cymbalta which is promoted through a mix of samples, detailing and DTC, even though the drug is slated to go generic next year.

E-detailing, which Cegedim analyst Jerry Maynor notes can include anything from a video chat to a doctor checking a website, is increasing. Cegedim found that AstraZeneca was a major player in the e-detailing channel, and upped its electronic contacts for its statin Crestor to 66,843– an increase of 312% over 2010, and supported 61,000 e-details for its osteoarthritis drug Vimovo last year, a 215% increase from 2010.

11 stages of the iPad's history in healthcare


Healthcare IT News | Michelle McNickle, Web Content Producer

The release of the "new iPad," aka the iPad 3, on March 16th, has health IT folks drooling over the tool's increased screen resolution, its iSight camera – complete with full HD 1080p video recording capabilities – and its voice dictation features. 

"I think it’s no secret that the healthcare industry right now is, to some degree, in love with this tablet," said Jennifer Dennard, social marketing director at Billan's HealthDATA/Porter Research/HITR.com. "Sure, there are the naysayers, but at least half the conversations I had at HIMSS with EMR vendors and HIT folks included at least one mention of 'Apple' or 'iPad.'" 

The past year has been eventful for the tech giant, which lost Chairman Steve Jobs to cancer in October 2011, just days before the public release of its iCloud solution for cloud computing. In anticipation of the release of the third-generation iPad, we look back through the device's history in healthcare and the ways physicians, patients, and IT professionals have used it. 

Here are 10 stages of the iPad's brief history in healthcare.

Bayer Lists Potential Blockbuster Drugs, Eyes Emerging Markets


 (RTTNews) - Bayer AG (BAYRY.PK: News ,BAYZF.PK: News ) listed four drugs in its late-stage development pipeline as having blockbuster potential. The German conglomerate set its goal to successfully commercialize these and to take advantage of business opportunities in emerging markets. The chemicals and drugs group also revealed financial targets for 2014, expecting sales and margin expansion in its life science businesses.

At an investor conference Wednesday, CEO Marijn Dekkers said, "I am optimistic about Bayer's medium-term development overall. -- The main reason why I'm optimistic for our HealthCare subgroup is our well-stocked development pipeline in Pharmaceuticals."