Μπορείτε να στέλνετε ειδήσεις και Δελτία Τύπου στο email μας.
Αν θέλετε να επικοινωνήσετε μαζί μας ή να στείλετε Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ...pharmamarketingexpertsblog@gmail.com


Κυριακή 8 Δεκεμβρίου 2013

Βραβείο επιχειρηματικής αριστείας για τη Pharmathen





Τιμητική διάκριση με το βραβείο Επιχειρηματικής Αριστείας έλαβε η ελληνική φαρμακευτική εταιρεία Pharmathen στο πλαίσιο του θεσμού «Made in Greece», που διοργανώθηκε φέτος για πρώτη φορά από την Ελληνική Ακαδημία Μάρκετινγκ (ΕΛ.Α.Μ.) υπό την Αιγίδα των Υπουργείων Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και Εξωτερικών.

Το βραβείο Επιχειρηματικής Αριστείας που έρχεται να προστεθεί στις επί σειρά ετών διακρίσεις της Pharmathen στο χώρο του Επιχειρείν, απονεμήθηκε στην εταιρεία με κριτήριο τη συμβολή της στην προσπάθεια για παραγωγική ανασυγκρότηση της εθνικής οικονομίας και την καθιέρωση ενός ελληνικού παραγωγικού αναπτυξιακού μοντέλου με έμφαση στην καινοτομία και την εξωστρέφεια.

Pharmas Offer Coupons to Compete With Generics



Πηγή: CNBC


If brand-name prescription medicines cost you as little as generic pills, which would you choose? A few drugmakers are betting Americans will stick with the name they know. They've begun offering U.S. patients coupons to reduce copayments on brand-name medicines and compete with new generic versions of the drugs.



The medicines include staples in the American medicine cabinet — cholesterol fighter Lipitor, blood thinner Plavix and blood pressure drug Diovan — along with drugs for depression and breast cancer.

 Pfizer tested the new trend last year and now offers copay coupons that can bring insured patients six of its medicines for as little as $4 a month each. That includes Lipitor, which was taken by more than 3.5 million Americans until generic competition arrived last Nov. 30. Experts predict more drugmakers will do the same for some of their big sellers, as the companies weather big revenue drops from an unprecedented wave of top-selling drugs whose patents are expiring.
 

The trend is the latest attempt by drugmakers to hold onto business at a time when they are increasingly under siege. Drug companies including Pfizer, Merck and Bristol Myers-Squibb are squeezed by rising research costs, the weak global economy and pressure from Europe, China and elsewhere to reduce drug prices.

Transparency Troubles for Pharma






Pharmaceutical Executive | Jill Wechsler



It seems like open season on the pharmaceutical industry. Academics and consumer activists charge pharma companies with hiding clinical trial information on medical product safety, fueling the campaign to expand public access to confidential research information. The federal government's "Sunshine" program for disclosing financial ties between industry and physicians reflects a lengthy campaign to curb marketing tactics perceived to boost inappropriate prescribing.