Μια ακόμη σημαντική διάκριση απέσπασε η Novartis
Hellas ως επιβράβευση των οικονομικών της δεικτών και των σημαντικών της
πρωτοβουλιών. Συγκεκριμένα και βάσει στοιχείων οικονομικού έτους 2014, η
Novartis Hellas είναι η πρώτη σε πωλήσεις θυγατρική πολυεθνικής εταιρείας
φαρμάκου στην Ελλάδα, και ασκώντας ενεργό ρόλο στον κλάδο της Υγείας,
δημιουργεί πρόσθετη υπεραξία και στον τομέα του επιχειρείν. Η βράβευση
πραγματοποιήθηκε από τον Οργανισμό Active Business Publishing, στην ετήσια
συνάντηση Επιχειρηματικής Αριστείας «Salus Index 2015» στον τομέα Υγεία –
Φάρμακο – Ομορφιά σε μια λαμπρή τελετή.
Μπορείτε να στέλνετε ειδήσεις και Δελτία Τύπου στο email μας.
Αν θέλετε να επικοινωνήσετε μαζί μας ή να στείλετε Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ...pharmamarketingexpertsblog@gmail.com
Αν θέλετε να επικοινωνήσετε μαζί μας ή να στείλετε Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ...pharmamarketingexpertsblog@gmail.com
Τετάρτη 13 Ιανουαρίου 2016
Τρίτη 5 Ιανουαρίου 2016
Winners: Novartis - Sanofi – AstraZeneca – Pfizer – J & J Losers: Merck - GlaxoSmithKline
Let's start with the good news.
In 2015, the FDA by its own
account approved 45 new drugs, the largest one-year tally since 1996, which
wrapped up with a record 53 regulatory OKs.
The new generational high,
easily lapping last year's list of 41 approvals, marks a new peak following a
surge by the R&D side of the business, which continues to recover from a
lengthy period of marked weakness. The FDA has helped, proving more than
willing to come through with faster approvals, particularly in oncology. And
the science around drug development has improved markedly as our understanding
of the genetic drivers of disease continues to make real progress.
But here's the catch: Higher
approval numbers don't necessarily translate into market-moving opportunities.
Throw another me-too drug into a pack of rivals and even the best sales force
can't do much with it, particularly if cheap generics dominate a disease. And
in the patent cliff environment that has persisted for several years now, it
takes blockbuster gains to make a big difference for the Big Pharma companies
that dominate the industry.
So who came out of 2015 a big
winner?
Τετάρτη 23 Δεκεμβρίου 2015
The Top 10 Trends for Pharma Marketers in 2016
Πηγή: Intouch
Team
Another end-of-the-year top-ten list? Another article about trends? Who
cares?
Well … you should.
Trendspotting is much more than being trendy or sounding cool. Done right,
it’s far more important. It’s about seeing what’s turning from hot topics into
long-term movements and what’s influencing the evolution of our industry. It’s
not only about finding new ideas, but seeing which ones are truly driving
change.
And while there are many trends in marketing, tech, and healthcare, only a
select group of key issues will realistically intersect to affect pharma
marketers’ work in the year ahead.
We believe these are those issues — the macro-trends that will directly
affect pharma in 2016. Here, we describe them, we dissect them, and we break
them down into what they mean to you, the pharma marketer.
1. Mobile use drives the need for simplicity
Desktop computer Internet use remains steady, but mobile use continues to skyrocket and has officially surpassed the desktop. Mobile messaging is the killer app for devices, and mobile-messaging commerce may prove to be the killer app’s killer app as consumers pay for more and more using phones. As it moves from a coffee, to a yoga session, to a prescription co-pay, to a specialist visit, we’ll see mobile payments affecting healthcare more and more.
That same mobile activity carries a new paradigm of consumer expectation.
We want what we want, whenever we want it, wherever we are — and it has to be
easy. This also goes for everything from healthcare answers to, perhaps,
healthcare itself.
Effective apps bring simplicity. Users are on the go and overwhelmed by
choice and information, so concise function and flawless responsive design are
mandatory. We want clever austerity — calm tech that patiently performs
in the background.
Pharma isn’t
quite there yet when it comes to
delivering mobile commerce or even simple, useful apps that customers download
and use again and again. Will 2016 be the year?
Τρίτη 22 Δεκεμβρίου 2015
Experts predict that Pfizer will overtake Novartis in 2016
Pharmafile | Joel Levy
The year 2016 is set to see continued growth in
research and development productivity, with significant new drug launches and a
limited impact of patent expiries, according to a new report. The report claims
blockbuster drug launches will continue to set the tone in 2016, with a dozen
therapies seeking FDA approval next year. Roche is set to cement its position
as one of the most efficient drug developers by having some of the biggest
launches in 2016 – including the multiple sclerosis drug, ocrelizumab,
developed by subsidiary Genentech.
Unlike past years, patent expiries will have
minimal impact on some companies, thanks to the remaining difficulties of
bringing biosimilars to the market in the US. AbbVie’s best-selling drug,
Humira (adalimumab), will lose exclusivity in the US in 2016, but is not
forecast to lose much of its $16 billion sales, and will remain the industry’s
top seller. Despite this, investor confidence in the sector may be affected by
increased scrutiny by policymakers around drug pricing and tax avoidance
strategies, as seen with Pfizer’s recent takeover of Allergan and tax inversion
plan.
Πέμπτη 17 Δεκεμβρίου 2015
Sanofi-Boehringer talks may flag more swaps ahead for 'merger lunacy' in 2016
Is the swap bound to
be pharma's next M&A pattern? At the point when dealmakers tot up the
upsides of Sanofi and Boehringer Ingelheim's benefit exchange talks- - and add
them to the huge GlaxoSmithKline-Novartis swap-out prior this year- - they may
catch up with deal game plans of their own, M&A specialists say.
In spite of the fact
that advantage swaps are more confused than your normal money buyout, they can
likewise help drugmakers hit more than one objective without a moment's delay.
By exchanging its creature wellbeing endeavor, Merial, for Boehringer's
customer wellbeing unit, Sanofi not just says farewell to a unit it had stamped
for transfer, additionally picks up a main spot in the buyer business.
Τρίτη 15 Δεκεμβρίου 2015
Pharma companies ‘among happiest places to work’
Five pharmaceutical companies have placed in a top 50 of the happiest companies in America listing, based on reviews by employees, with two leading drugmakers making the top three.
Amgen,
Novartis, Johnson & Johnson, MSD and Pfizer all ranked in online career
community CareerBliss’ sixth annual 50 Happiest Companies in America
awards list. The survey is compiled using thousands of independent company
reviews submitted to the CareerBliss site by employees between 2014 and
2015.
The
survey takes into account eight weighted factors relating to a happy working
environment, including: work-life balance, an employee’s relationship with his
or her boss and colleagues, the office environment, job resources, compensation,
opportunities for professional development, and company culture.
Σάββατο 5 Δεκεμβρίου 2015
Ο Γενικός Διευθυντής της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ενώσεων Φαρμακευτικών Βιομηχανιών στο Υπουργείο Υγείας
Περίπου μιάμιση ώρα παρέμειναν στο Υπουργείο Υγείας ο Ο Γενικός Διευθυντής της EFPIA Richard Bergström και οι επικεφαλής του Συνδέσμου Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων
Ελλάδας (ΣΦΕΕ), καταδεικνύοντας μια πιθανή αλλαγή κλίματος στη σχέση
Αριστοτέλους – Φαρμακοβιομηχανίας. Η συνάντηση ήταν ιδιαιτέρως παραγωγική, με
όλα τα ζητήματα που απασχολούν το Φάρμακο να τίθενται στο τραπέζι.
Ήταν, μάλιστα, η παρουσία του κ. Bergström που φέρεται να έδωσε ώθηση στην
κουβέντα και στη διάθεση να βρεθούν τρόποι να ξεπεραστούν τα εμπόδια που έχουν
προκύψει στη φαρμακευτική πολιτική, με τις δραστικές μειώσεις στις τιμές και το
claw back και στην ενδονοσοκομειακή δαπάνη φαρμάκων.
Εκτιμάται, λοιπόν, ότι η EFPIA θα διαδραματίσει ουσιαστικό ρόλο στη
διαμόρφωση του πλαισίου στο οποίο θα εφαρμοστούν τα νέα δεδομένα, προσφέροντας
πολύτιμες πληροφορίες για τα βιώσιμα μοντέλα και πρακτικές εξοικονόμησης που
ισχύουν στις υπόλοιπες Ευρωπαϊκές χώρες, πρακτικές που δεν θα στηρίζονται μόνο
στο claw back.
Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου 2015
Takeda – Νέες Επενδύσεις στην Ελλάδα
Η ιαπωνική
εταιρεία, δηµιούργησε στην Ελλάδα hub µέσω του οποίου ελέγχονται όλες οι αγορές
των Βαλκανίων στις οποίες έχει παρουσία.
Όπως εξηγεί ο CFO της Takeda Hellas, Ευθύµης
Γιαννούλης, η ελληνική αγορά παραµένει εξαιρετικά σηµαντική για τον ιαπωνικό
όµιλο και η επένδυση που πραγµατοποιήθηκε για τη δηµιουργία του hub εντάσσεται
σε αυτήν τη στρατηγική. Η συγκυρία στο εγχώριο real estate ήταν ευνοϊκή για την
επιλογή γραφείων στο Μαρούσι, ενώ όλο το πλάνο µετεγκατάστασης στους νέους
χώρους πραγµατοποιήθηκε µε Έλληνες συνεργάτες. Στο πλαίσιο αυτό, η Takeda
Hellas ενισχύθηκε σε ανθρώπινο δυναµικό, επενδύοντας σταθερά στην εκπαίδευσή
του, µε έµφαση στην ανθρωποκεντρική φιλοσοφία του οµίλου.
Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2015
Δημήτρης Δέμος: η Ελληνική Φαρμακοβιομηχανία θα μπορέσει να δημιουργήσει 2.000 νέες θέσεις εργασίας μέσα στην επόμενη πενταετία
Συνέντευξη
στην Ανθή Αγγελοπούλου | Ναυτεμπορική
«Το Ελληνικό
Φάρμακο μπορεί να καταστεί η λύση, τόσο για την υγεία, αφού μπορεί να καλύψει
άμεσα το 70% των αναγκών της πρωτοβάθμιας περίθαλψης και το 50% των αναγκών της
νοσοκομειακής, όσο και για την κοινωνία, καθώς μέσω των επενδύσεών που θα
πραγματοποιήσει, η Ελληνική Φαρμακοβιομηχανία θα μπορέσει να δημιουργήσει 2.000
νέες θέσεις εργασίας μέσα στην επόμενη πενταετία» επισημαίνει μιλώντας στο www.naftemporiki.gr o Γενικός Διευθυντής και
Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της DEMO ABEE και Αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας
Ένωσης Φαρμακοβιομηχανίας κ. Δημήτρης Δέμος.
Η εφαρμογή
των πιεστικών μέτρων του μνημονίου θα έχει ως αποτέλεσμα την οικονομική δυσπιστία
των διεθνών αγορών ως προς τη χώρα μας. Πως βλέπετε να αντιδρούν οι αγορές σε
σχέση με την Ελλάδα; Θα υπάρξει η αναμενόμενη ανάπτυξη, ή θα συνεχίσει η ήδη
υπάρχουσα τελμάτωση, η οποία δυστυχώς δημιουργεί σημαντικά προβλήματα στις
επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στη χώρα;
- Ανάκτηση μιας minimumσταθερότητας στην πολιτική ζωή
- Λύση με τα προβλήματα κεφαλαιακής επάρκειας των τραπεζών
- Σταθεροποίηση φορολογικού συστήματος – σταδιακή μείωση φορολογικών συντελεστών
- Πρόσβαση σε χρηματοδοτικά εργαλεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Αυτό το
τετράπτυχο και με ότι αυτό συνοδεύεται είναι κατά τη γνώμη μου η βάση για
οποιαδήποτε πλατφόρμα αναπτυξιακής πολιτικής ζητούμε και αναμένουμε.
Τρίτη 24 Νοεμβρίου 2015
The Pfizer-Allergan merger is a huge tax dodge. Bernie Sanders wants President Obama to block it.
Pfizer, the large American pharmaceutical company, formally announced on Monday that it will buy Allergan, an Irish company with about one-tenth Pfizer's revenue. Except legally speaking, Allergan is going to be buying Pfizer. And legally speaking, the new company's headquarters is going to be in Dublin even though its "operational" headquarters will be in New York — right where Pfizer is located today.
The
reason? Tax avoidance. Having Pfizer become an Irish company will reduce its
tax bill a decent amount in practice and a huge amount in accounting terms,
making it easier for money to flow out of the corporate treasury and into the
pockets of shareholders.
Hillary
Clinton denounced the deal as a rip-off for US taxpayers, and in a statement
Bernie Sanders went even further and said, "The Obama administration has
the authority to stop this merger, and it should exercise this authority."
Hillary
Clinton blasts Pfizer-Allergan Merger: These kind of deals "will leave
U.S. taxpayers holding the bag."
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)