Μπορείτε να στέλνετε ειδήσεις και Δελτία Τύπου στο email μας.
Αν θέλετε να επικοινωνήσετε μαζί μας ή να στείλετε Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ...pharmamarketingexpertsblog@gmail.com


Δευτέρα 21 Απριλίου 2014

H Pfizer εξαγοράζει την AstraZeneca ;;;;




Σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg, που επικαλείται δημοσίευμα της βρετανικής Sunday Times, η Pfizer φέρεται έτοιμη να προσφέρει 101 δισ. δολάρια για εξαγορά της AstraZeneca.
Στο δημοσίευμά της η Sunday Times κάνει λόγο για «ανεπίσημες» συζητήσεις μεταξύ των δύο πλευρών, οι οποίες δεν συνεχίζονται πια, επικαλούμενη ανώνυμες πηγές τόσο από τον κλάδο της φαρμακοβιομηχανίας όσο και τραπεζικές.
Εκπρόσωπος της Pfizer περιορίστηκε να σχολιάσει ότι η εταιρεία αναζητά διαρκώς ευκαιρίες που προσφέρουν αξία στους μετόχους της, και ότι δεν σχολιάζει φήμες.  Από την πλευρά της, εκπρόσωπος της AstraZeneca αρνήθηκε να κάνει οποιοδήποτε σχόλιο.
H μετοχή της AstraZeneca ενισχύεται σε ποσοστό 32% τα τελευταία τρία χρόνια, ενώ οι πωλήσεις της έχουν υποχωρήσει από 33,6 δισ. δολάρια το 2011 στα 25,7 δισ. δολάρια το 2013.
Αναλυτές περιμένουν περαιτέρω υποχώρηση του τζίρου της, καθώς λήγουν κάποιες πατέντες. Η κεφαλαιοποίησή της διαμορφώνεται σε 47,7 δισ. στερλίνες, που σημαίνει ότι η πρόταση που φέρεται να κατέθεσε η Pfizer την αποτιμά περίπου 26% υψηλότερα.
 ---------------------------------------------------------------------------------

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
 







Boehringer pursues aggressive new products strategy

Boehringer Ingelheim announces flat growth for 2013 and anticipates a tough 2014, but pins future growth on aggressive R&D investment delivering more than 10 new product launches by 2016, to reduce dependence on the established portfolio.

The management of the family-owned pharmaceutical company has presented results from a challenging 2013, and outlined how it is gearing up to reduce its dependence on established products by 2018.

At its annual press conference on Tuesday, the firm presented flat net sales of 14.1bn Euros in 2013, up only 1.4% from 2012 in currency-adjusted terms. Despite Chairman Andreas Barner describing 2013 as a "difficult year" for the company, it managed to increase operating income to 2.1bn Euros, up 15%, bring total financial funds up to 7.5bn Euros and increase the equity ratio to 39%, up from 36% in 2012 to solidify its position.

Measuring multi-channel marketing: metrics that matter



Multi-channel marketing is becoming more established in the pharmaceutical industry, with the sector supplementing its traditional face-to-face sales and marketing contacts with a wide variety of digital communication channels, such as email, websites and social media.

The seemingly endless possibilities these new media create for engaging with healthcare professionals is what everyone gets excited about, and the creative, privacy and technical challenges are engrossing. Everyone seems to be rushing to implement multi-channel campaigns.

But something quite important often gets overlooked: are we actually getting a good Return on Investment (ROI) from multi-channel marketing?