Μπορείτε να στέλνετε ειδήσεις και Δελτία Τύπου στο email μας.
Αν θέλετε να επικοινωνήσετε μαζί μας ή να στείλετε Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ...pharmamarketingexpertsblog@gmail.com


Παρασκευή 3 Φεβρουαρίου 2012

«Πολιτική Φαρμάκου για το 2012» - 2,8 δις ευρώ η δαπάνη – 274 Ευρώ για κάθε ασφαλισμένο


Παρά τις σκληρές προτάσεις της τρόικας, για περιορισμό της φαρμακευτικής δαπάνης στα 2,1 δισ. ευρώ (1% του ΑΕΠ) το τρέχον έτος, τελικά η δαπάνη αυτή δεν μπορεί να είναι μικρότερη από 2,88 δισ. Ευρώ. Αυτό ανακοίνωσε χθες το πρωί σε όλους του εμπλεκόμενους φορείς της φαρμακευτικής αγοράς ο υπουργός Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Ανδρέας Λοβέρδος.

Ωστόσο, ο Υπουργός Υγείας ενημερώνοντας τους εκπροσώπους των φαρμακευτικών και ιατρικών συλλόγων για την «Πολιτική Φαρμάκου για το 2012», τόνισε ότι δεν μπορεί να συνεχιστεί η σπατάλη. «Τα ταμεία εκτός ΕΟΠΥΥ φαίνεται ότι δεν έχουν καταλάβει σε ποια κατάσταση είναι η χώρα», είπε και διευκρίνισε ότι δεν θα γίνουν άλλες μειώσεις τιμών, αλλά θα εφαρμοστεί η μέθοδος του rebate (επιστροφές) απ' όλους όσους εμπλέκονται στη διάθεση του φαρμάκου, με στόχο να εξοικονομηθούν κάθε μήνα τουλάχιστον 240 εκατ. ευρώ.

AstraZeneca to cut a further 7,300 jobs


This is AstraZeneca's third restructuring programme since 2007
Anglo-Swedish drugs maker AstraZeneca has announced a further 7,300 job cuts over the next two years as part of a new restructuring programme. The GMB Union has said 250 to 300 of the cuts will be in R&D at the firm's site in Alderley Park, Cheshire. It also said there would be unspecified back office cuts at other UK sites.
AstraZeneca announced a fall in pre-tax profits for the three months to the end of December to $2.05bn (£1.32bn) compared with $2.28bn in 2010. The UK's second-largest drugs firm has 61,000 staff globally of which 8,000 are in the UK.

Brand of the Year: Humira


Pharmaceutical Executive | Ben Comer


Despite an already crowded market, everyone is keen on developing new medicines to combat autoimmune diseases, like rheumatoid arthritis (RA), psoriasis and Crohn’s disease. The anti-TNFs – Remicade, Enbrel, and PharmExec’s Brand of the Year, Humira – are the towering giants in the space. Their combined sales exceed the GDP of Afghanistan. Even with patent expiration beginning in early 2017, analysts are predicting that Humira’s sales will surpass Lipitor’s as the top-selling drug ever. For patients, the anti-TNFs can mean the difference between a crippling disability, and a relatively normal existence.
Humira continues to grow, a decade after launch. Abbott reported a global growth rate of 21.1% for Humira, with total sales at $7.9 billion, for 2011. On the earnings call, Abbott execs touted the biologic drug’s breadth of indication, strong long-term safety and outcomes data, including a record of superior clinical efficacy, and a deft managed market performance. Jeffrey Stewart, Abbott’s VP of U.S. proprietary pharmaceuticals, says the fundamental talents at Abbott revolve around anticipating the market, and then executing on strategy. “When you think about the three biggest indications – RA, psoriasis, and Crohn’s – our indication set is the closest match to the market,” says Stewart.

Which Pharma company is leading the charge in Productive Innovation for 2012?


IDEA Pharma has launched the second annual Productive Innovation Index (PII), ranking 21 global pharmaceutical companies for their ability to add value to, and derive value from, molecules in pre-launch.
The word “innovation” is often used as a key marker of success with reference to the pharmaceutical industry. The ability to identify and develop novel treatments that represent a medical step forward is critical for the future growth of any Pharma company and in improving the treatment of many diseases. However, innovation is only valuable if it effectively reaches the market and the target patient groups. So Pharma has a role in not only researching new drugs and medical technologies, but also in ensuring it is able to commercialise such novel technologies. The question is therefore how the relative ability of Pharma companies to do this can be understood?

Survey: Docs Are Surrendering To Generics


Pharma Blog | Ed Silverman 
As the arrival of a generic version of the best-selling Lipitor pill neared last fall, a group of physicians - mostly, family medicine docs and internists - were asked about their views on prescribing lower-cost copycat meds, in general. Not surprisingly, 64 percent reported they were somewhat likely to switch to a generic within six months of availability. And 82 percent would do so within the first nine months.
At the same time, though, 65 percent reported that they have experienced a failure with a generic equivalent where the brand-name drug was successful. And 94 percent reported that their own patients had indicated a generic did not work as well as the branded drug they were taking previously, according to DoctorDirectory, a firm that specializes in brand-name marketing.

Και σήμερα στάση εργασίας στα νοσοκομεία - 24ωρη απεργία στις 9 Φεβρουαρίου

Νέα στάση εργασίας αποφάσισαν να πραγματοποιήσουν σήμερα οι νοσοκομειακοί γιατροί Αθήνας και Πειραιά, αντιδρώντας στην περαιτέρω μείωση του μισθού τους και ζητώντας να καλυφθούν οι κενές θέσεις στο ΕΣΥ.

Όπως ανακοίνωσε η Ένωση Ιατρών Νοσοκομείων Αθηνών-Πειραιώς (ΕΙΝΑΠ), η νέα στάση εργασίας θα γίνει από τις 11 το πρωί έως τις 2 το μεσημέρι - ώρες κατά τις οποίες οι γιατροί θα συγκεντρωθούν έξω από το υπουργείο Υγείας.

Την ερχόμενη Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου, εξάλλου, οι γιατροί θα πραγματοποιήσουν 24ωρη απεργία.

Οι γιατροί υποστηρίζουν σε ανακοίνωσή τους πως με τις έως τώρα μισθολογικές περικοπές που τους έχουν γίνει, έχουν χάσει έως και πέντε από τους 14 μισθούς του έτους.

Επιπλέον, καταγγέλουν πως στη λειτουργία των δημοσίων νοσοκομείων δημιουργούνται πλέον σοβαρά προβλήματα εξαιτίας των κενών από τις συνταξιοδοτήσεις/αποχωρήσεις γιατρών και την μη πλήρωσή τους.

Boehringer Ingelheim to start blogging 'very soon'

'Boehringer Ingelheim is preparing to join the ranks of pharmaceutical companies that blog “very soon”, according to its head of online communications John Pugh. The company’s forthcoming blog will be called The Future Just Happened and Pugh told PMLiVE he was looking to work with a range of guest bloggers, including patients.

 This would differentiate it from established pharma blogs from companies like GSK (More Than Medicine), AstraZeneca (AZ Health Connections) and Lilly (Lilly Pad), which tend to confine themselves to featuring company employees.'