Αποτελέσματα έρευνας
Οι προτεραιότητες των Φαρμακευτικών Εταιριών κατά την περίοδο της
τρέχουσας οικονομικής κρίσης
Το λανσάρισμα νέων σκευασμάτων στις υπάρχουσες
θεραπευτικές κατηγορίες, η βελτίωση της αποτελεσματικότητα των στελεχών της
ιατρικής ενημέρωσης και η ενίσχυση των επικοινωνιακών ικανοτήτων των στελεχών
για καλύτερη διατμηματική συνεργασία, αποτελούν τις κορυφαίες προτεραιότητες
των φαρμακευτικών εταιριών που έχουν στόχο την διατήρηση ή και βελτίωση της
ανταγωνιστικής τους θέσης στην Ελληνική αγορά κατά την περίοδο της παρούσας
κρίσης. Αυτό αποκαλύπτει διαδικτυακή έρευνα μεταξύ στελεχών υψηλού μορφωτικού
επιπέδου και ιεραρχικής θέσης που απασχολούνται στον φαρμακευτικό κλάδο.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από το γραφείο εκπαίδευσης
και ανάπτυξης στελεχών Executive Education Experts
με υπεύθυνο έργου τον Νίκο Καζάζη
σύμβουλο Μάρκετινγκ και Επιχειρησιακής Στρατηγικής και συγγραφέα του βιβλίου «Φαρμακευτικό
Μάρκετινγκ: Θεωρία, Πρακτική και Δεοντολογία» ο οποίος σημειώνει τα
εξής σχετικά με την διεξαγωγή της έρευνας και τα αποτελέσματα της.
«Η συγκεκριμένη έρευνα,
σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα με απόλυτα επιστημονική μεθοδολογία και σύμφωνα με
τους διεθνείς κανόνες ερευνητικής δεοντολογίας. Η έρευνα είχε ως πρωταρχικό σκοπό
να ανιχνεύσει τις προτεραιότητες των
φαρμακευτικών εταιριών που αφορούν κυρίως στην εμπορική τους δραστηριότητα,
κατά την τρέχουσα περίοδο της οικονομικής κρίσης. Ωστόσο, υπήρχε και ένας
παράπλευρος στόχος που αφορούσε στη μέτρηση της ανταπόκρισης των στελεχών των
φαρμακευτικών επιχειρήσεων σε ανάλογες διαδικτυακές έρευνες.
Τα κύρια αποτελέσματα της έρευνας συνοψίζονται στους
τρείς πίνακες που ακολουθούν.
Ερώτηση: Κατά την περίοδο της παρούσας
κρίσης, πόσο σημαντικός θεωρείτε ότι είναι καθένας από τους παρακάτω παράγοντες
για τη λειτουργία της εταιρίας σας;
Στη στήλη «κατάταξη» αναγράφεται η ιεράρχηση των
παραγόντων κατά φθίνουσα σειρά. Δηλαδή, η αποτελεσματικότητα των στελεχών ιατρικής ενημέρωσης κατατάσσετε
στην 1η θέση, η ποιότητα της δύναμης πωλήσεων κατατάσσετε στην 2η
θέση κ.ο.κ.
Ιεράρχηση
παραγόντων σύμφωνα με την σημαντικότητα τους
Παράγοντες
|
Κατάταξη
|
Η αποτελεσματικότητα των στελεχών ιατρικής
ενημέρωσης
|
1
|
Η ποιότητα της δύναμης πωλήσεων (Εμπειρία,
μόρφωση, προσωπικές ικανότητες κλπ.)
|
2
|
Η ποιότητα των σχέσεων με τους γιατρούς
|
3
|
To κύρος του ονόματος της εταιρίας μας
|
4
|
Το δυνατό όνομα (trade name) των φαρμακευτικών
σκευασμάτων μας
|
5
|
Η εκπαίδευση της δύναμης πωλήσεων
|
6
|
Η προσφερόμενη γκάμα των φαρμακευτικών
σκευασμάτων μας
|
7
|
Η
διοργάνωση εκδηλώσεων (σεμινάρια, συνέδρια, παρουσιάσεις) για τους γιατρούς
και φαρμακοποιούς
|
8
|
Ερώτηση: Κατά την περίοδο της παρούσας
κρίσης πόση έμφαση δίνει η εταιρία σας στις παρακάτω δράσεις για να βελτιώσει
την ανταγωνιστική της θέση στην αγορά;
Στη στήλη «κατάταξη» αναγράφεται η ιεράρχηση των
δράσεων κατά φθίνουσα σειρά. Δηλαδή, Λανσάρισμα νέων σκευασμάτων στις υπάρχουσες θεραπευτικές
κατηγορίες. κατατάσσετε στην 1η θέση, το λανσάρισμα νέων σκευασμάτων
σε νέες θεραπευτικές κατηγορίες κατατάσσετε στην 2η θέση κ.ο.κ.
Ιεράρχηση
δράσεων για βελτίωση της ανταγωνιστικής θέσης
Δράσεις βελτίωσης ανταγωνιστικής θέσης
|
Κατάταξη
|
Λανσάρισμα νέων σκευασμάτων στις υπάρχουσες
θεραπευτικές κατηγορίες.
|
1
|
Λανσάρισμα νέων σκευασμάτων σε νέες
θεραπευτικές κατηγορίες
|
2
|
Μείωση του λειτουργικού της κόστους.
|
3
|
Εντατικοποίηση της προώθησης των υπαρχόντων
σκευασμάτων της.
|
4
|
Εκπαίδευση της δύναμης πωλήσεων
|
5
|
Αναδιοργάνωση της δύναμης πωλήσεων *
|
6
|
Εφαρμογή του συστήματος Key Account Management
*
|
6
|
Διείσδυση ή ενδυνάμωση της θέσης της στο
κανάλι των φαρμακείων
|
7
|
Εφαρμογή του συστήματος E-Detailing
|
8
|
Ενίσχυση της διαφημιστικής της παρουσίας στα
ΜΜΕ
|
9
|
Ενίσχυση της παρουσίας της στα Social Media
|
10
|
Διείσδυση στα Super Markets εφόσον επιτραπεί η
διάθεση των OTC’s από αυτό το κανάλι
|
11
|
* Ισοβαθμούν στην 6η θέση
|
Ερώτηση: Κατά την περίοδο της παρούσας
κρίσης, ποιές από τις παρακάτω ικανότητες και γνώσεις των εργαζομένων (όλων των
βαθμίδων) πιστεύετε ότι πρέπει να ενισχυθούν ώστε να συμβάλλουν στη βελτίωση
της απόδοσης τους και κατ’ επέκταση στη βελτίωση των λειτουργιών και των
επιδόσεων της εταιρίας σας στην αγορά;
Στη στήλη «κατάταξη» αναγράφεται η ιεράρχηση των
γνώσεων και ικανοτήτων των στελεχών κατά φθίνουσα σειρά. Δηλαδή, οι επικοινωνιακές ικανότητες κατατάσσονται στην
1η θέση, οι ικανότητες στο Στρατηγικό Σχεδιασμό κατατάσσονται στην 2η
θέση κ.ο.κ.
Ιεράρχηση αναγκών για βελτίωση
ικανοτήτων και γνώσεων των εργαζομένων
Ικανότητες και γνώσεις εργαζομένων
|
Κατάταξη
|
Επικοινωνιακές ικανότητες (Communication Skills)
|
1
|
Ικανότητες στο Στρατηγικό Σχεδιασμό (Strategic Planning Skills)
|
2
|
Διαπραγματευτικές ικανότητες (Negotiation Skills)
|
3
|
Ικανότητες στη Διαχείριση Κρίσεων (Crisis Management Skills)
|
4
|
Εξυπηρέτηση πελατών
(Customer Service Skills)
|
5
|
Ικανότητες στις Πωλήσεις (Selling Skills)
|
6
|
Οργανωτικές ικανότητες (Organizational Skills)
|
7
|
Υποστηρικτικές ικανότητες προϊσταμένων &
Διευθυντών (Coaching Skills)
|
8
|
Επιχειρηματικά ήθη (Business Ethics)
|
9
|
Εξισορρόπηση Εργασίας & Προσωπικής ζωής (Work / Life Balance)
|
10
|
Διαχείριση άγχους (Stress Management)
|
11
|
Ικανότητες στο Μάρκετινγκ (Marketing Skills)
|
12
|
Ικανότητες στη Διοίκηση Έργων (Project Management Skills)*
|
13
|
Ικανότητες στην αξιολόγηση της απόδοσης
εργαζομένων από τους προϊσταμένους (Employee Performance Management Skills)*
|
13
|
Ικανότητες στις παρουσιάσεις (Presentation Skills)
|
14
|
Ικανότητες στη Διαχείριση Συγκρούσεων (Conflict Management Skills)
|
15
|
Εποπτικές ικανότητες προϊσταμένων (Supervisory Skills)
|
16
|
Εταιρική Κοινωνική
Ευθύνη (Corporate Social Responsibility)
|
17
|
* Ισοβαθμούν στην 13η θέση
|
Η μεθοδολογία
και τα αναλυτικά αποτελέσματα της έρευνας ανάλογα με
την μετοχική σύνθεση των φαρμακευτικών εταιριών (Ελληνικές, ξένες, μικτές) και
το μέγεθος τους, καθώς και ανάλογα με το μορφωτικό επίπεδο, αντικείμενο
εργασίας και φύλο των εργαζομένων παρουσιάζονται στην αναλυτική έκθεση
αποτελεσμάτων».
Για
να δείτε την αναλυτική έκθεση αποτελεσμάτων πατήστε εδώ