Μπορείτε να στέλνετε ειδήσεις και Δελτία Τύπου στο email μας.
Αν θέλετε να επικοινωνήσετε μαζί μας ή να στείλετε Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ...pharmamarketingexpertsblog@gmail.com


Τρίτη 12 Νοεμβρίου 2013

Roche Management Trainee Program

 


Eτήσιο πρόγραμμα έμμισθης επαγγελματικής απασχόλησης στην εταιρεία, για 10 νέους πτυχιούχους υιοθέτησε και υλοποιεί από φέτος η Roche Hellas. Μέσα από την πρωτοβουλία αυτή, η εταιρεία δίνει στους νέους που επιλέχθηκαν την ευκαιρία να ξεκινήσουν την επαγγελματική σταδιοδρομία τους και να ενισχύσουν την εμπειρία τους και την εξειδίκευση στο αντικείμενό τους. 

«Καλωσορίζουμε τους 10 νέους συναδέλφους μας για την επόμενη χρονιά. Στόχος της πρωτοβουλίας «Roche Management Trainee Program» είναι να δώσουμε σε αυτή τη νέα γενιά επιστημόνων της Ελλάδας, την ευκαιρία και τα εφόδια που θα συμβάλλουν στην επαγγελματική ανέλιξή τους και την περαιτέρω επιτυχία τους. Παράλληλα, νιώθουμε υπερήφανοι που μέσα από αυτό το πρόγραμμα μπορούμε να συμβάλλουμε σε ένα βαθμό στη βελτίωση των συνθηκών που χαρακτηρίζουν τον τομέα της εργασίας στη χώρα, σήμερα. Προσδοκούμε πως μέσα από τη δέσμευσή μας στο «Roche Management Trainee Program», όλο και περισσότεροι ταλαντούχοι επιστήμονες θα επιλέγουν να εργάζονται στη χώρα τους - την Ελλάδα», δήλωσε ο διευθύνων Σύμβουλος της Roche Hellas, Δρ. Alexander Zehnder, υποδεχόμενος τους επιτυχόντες του προγράμματος την πρώτη ημέρα εργασίας τους. 

Στο ίδιο πλαίσιο, η Διευθύντρια Ανθρωπίνων Πόρων της Roche Hellas, κα. Κική Τσιάμη, πρόσθεσε:

Which social media tools are physician practices in love with?



 By Stephanie Baum

As physician practices become more comfortable in the social media sphere, their go-to preference for social media tools to attract patients is changing, according to a Digital Doctor  survey initiated by ZocDoc.


Facebook topped the list with half of the 360 respondents saying they had a Facebook page to attract clients.  Another 34 percent are using Google+ For the uninitiated, it’s like a picture and video heavy version of Facebook. LinkedIn comes in third with 28 percent of doctors saying they had a presence on it. That’s probably a place where patients would go to check on their physicians experience level.



A surprisingly high number — 65 percent — of physicians who said they have a social media presence are aged 55 to 75. Not surprisingly 87 percent of younger doctors — 26 to 55 — said they used social media.

This also represents a digitally oriented group of doctors responding to increased demands for them to use technology to make more efficient use of patient time in their office engage patients electronically. About 63 percent said they allow patients to fill out medical forms online.  Another 62 percent have sent e-prescriptions.

ZocDoc’s survey findings jibe with another survey earlier this year that broke down how patients and hospitals use social media. Almost half of patients, 47 percent, said they would share information online with a doctor more than a hospital, 42 percent.




Stephanie Baum 


Stephanie Baum is the East Coast Innovation Reporter for MedCityNews.com. She enjoys covering healthcare startups across health IT, drug development and medical devices and innovations deployed to improve medical care. She graduated from Franklin & Marshall College in Pennsylvania and has worked across radio, print and video. She's written for The Christian Science Monitor, Dow Jones & Co. and United Business Media.




FDA takes action to speed safety information updates on generic drugs

 
A proposed U.S. Food and Drug Administration rule would speed the dissemination of new safety information about generic drugs to health professionals and patients by allowing generic drug makers to use the same process as brand drug manufacturers to update safety information in the product labeling.