Μπορείτε να στέλνετε ειδήσεις και Δελτία Τύπου στο email μας.
Αν θέλετε να επικοινωνήσετε μαζί μας ή να στείλετε Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ...pharmamarketingexpertsblog@gmail.com


Τρίτη 22 Μαΐου 2012


Φαρμακευτικο Μαρκετινγκ: Θεωρια, Πρακτικη, Δεοντολογια

The ultimate guide for Pharma Marketing Champions
Ζητήστε το στα κεντρικά βιβλιοπωλεία ή δώστε την παραγγελία σας τώρα

Goodbye Plavix, hello competition


Medical Marketing & Media | Deborah Weinstein 


Longtime mega-blockbuster Plavix (clopidogrel bisulfate) has gone to the branded drug beyond. The Bristol-Myers Squibb brand, far and away the No. 1 anti-platelet drug in the US from 2007 through 2011 and briefly the successor to Lipitor as biggest of all blockbusters, lost patent exclusivity Thursday.

Plavix raked in $27.2 billion in US sales alone over the past five years, so you might expect wailing and rending of garments from investors, but analysts aren't sweating it. Bernstein's Tim Anderson said in a March report that the impact will be mitigated, in part, by new drugs. “BMS is, far and away, the company that will have the biggest revenue contribution from new pipeline drugs through 2016,” said Anderson.

Business intelligence firm The Zitter Group's Managed Care Message Monitor shows “more messages for [AstraZeneca's Brilinta] than for any other product currently approved for acute coronary syndrome (64% of messages captured in the anticoagulant category), with a clear claim of superiority over Plavix,” in patients with acute coronary syndrome, along with quicker onset of action, they wrote. “Further competitive messaging is focused on Effient as a direct competitor, stressing the fact that Brilinta has a more favorable safety profile, while highlighting bleeding risks seen with Daiichi Sankyo's product.” Lilly and Daiichi Sankyo's "Effient messaging also claims superior efficacy and safety to Plavix, with particular emphasis on the former product's effectiveness following stent insertion surgery,” said Zitter. “Both AstraZeneca and Daiichi Sankyo are touting their superiority to Plavix, but Brilinta messaging is also competitive towards Effient.”

Σοβαρές ελλείψεις φαρμάκων καταγγέλλει ο Φαρμακευτικός Σύλλογος Αττικής


Το θέμα έχει πάρει ανησυχητικές διαστάσεις, καθώς οι ελλείψεις φαρμάκων αυξάνονται καθημερινά και οι ευθύνες για αυτό ανήκουν σε πολλούς, όπως κατά καιρούς έχει επισημάνει στον Ε.Ο.Φ ο Φ.Σ.Α ο οποίος μέσω του προέδρου του, Κ. Λουράντου, επισημαίνει ότι 163 σκευάσματα (αντικαρκινικά, αντιυπερτασικά, καρδιολογικά κ.ά) βρίσκονται σε έλλειψη.

Οι φαρμακοποιοί κάνουν λόγο για ταλαιπωρία των ασφαλισμένων άνευ προηγουμένου, καθώς βρίσκουν μετ’ εμποδίων τα ακριβά φάρμακα, τα οποία είναι απαραίτητα για την αντιμετώπιση σοβαρών παθήσεων. 

Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου 16 εκατ. Ευρώ στη Lavipharm


Την Τρίτη 12 Ιουνίου 2012 και ώρα 14:00 θα πραγματοποιηθεί η Τακτική Γενική Συνέλευση της Lavipharm, η οποία θα αποφασίσει μεταξύ άλλων για την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας έως το ποσό των 16 εκατ. ευρώ με καταβολή μετρητών. 

Θα ληφθεί επίσης απόφαση για την αύξηση της ονομαστικής αξίας της μετοχής της εταιρείας από 1,00 ευρώ σε 2,50 ευρώ με συνένωση μετοχών (reverse split), ο συνολικός αριθμός των οποίων θα διαμορφωθεί σε 20.432.412 μετοχές από 51.081.030μ, καθώς και για τη μείωση του μετοχικού κεφαλαίου κατά 44.951.306,40 ευρώ με μείωση της ονομαστικής αξίας της μετοχής από 2,50 ευρώ σε 0,30 ευρώ με τη δημιουργία ειδικού αποθεματικού.

Digital Pharma: It's not about the brand website


InPharm | Dominic Tyer

The last few years have seen an explosion of interest in digital marketing in the pharma sector, reflecting the wider revolution brought about by sites like Facebook and Twitter, and mobile devices in the shape of smartphones and iPads. But has marketing to pharma’s core audience of healthcare professionals really been revolutionised by digital media?

Beneath all the excitement and hype, the truth is that digital marketing has not claimed a significant part of pharma’s marketing budgets. This isn’t to say digital marketing hasn’t had a major impact, but neither has it become the dominant medium for marketing to doctors some had predicted. In terms of how much of the average marketing budget goes on digital, the total is surprisingly low.

Health 2.0 Europe 2012 - Over 20 speakers already confirmed 6 - 7 November 2012, Berlin, Germany.


What is Health 2.0 Europe about? It's about a new generation of entrepreneurs believing they can be the change they want to see in their health systems. It's about engaging a deeper conversation and widening our perspective on today's health eco-system: it's not just about social media and communities, it's also about patient-physician communication, system reform, data, analytics, population health management, personalized medicine, sensors/devices/unplatforms, wellness.