Αυτό τόνισε ο πρόεδρος της
Πανελλήνιας Ένωσης Φαρμακοβιομηχανίας (ΠΕΦ) και αντιπρόεδρος και συνδιευθύνων
σύμβουλος του ομίλου Elpen, Θεόδωρος Τρύφων μιλώντας στο πρόσφατο συνέδριο
του Ελληνοαμερικανικού Επιμελητηρίου «Η Ώρα της Ελληνικής Οικονομίας».
Χαρακτηριστικά σε μια αποστροφή
του λόγου του είπε: «Έχουμε εργαζόμενους, παράγουμε, εξάγουμε και τιμωρούμαστε
γι’ αυτό», και εξέφρασε την ελπίδα «να μην γίνουμε και εμείς… κίτρινα γιλέκα».
Στη διάρκεια της ομιλίας του ο κ.
Τρύφων εστίασε στην ανάγκη για ένα σταθερό περιβάλλον στη χώρα, το οποίο
«τουλάχιστον δεν θα τιμωρεί την παραγωγή, τις επενδύσεις και την έρευνα».
Ωστόσο, υπογράμμισε το γεγονός ότι οι ελληνικές φαρμακευτικές επιχειρήσεις, στην εσωτερική αγορά, εκτός από την υψηλή φορολογία έχουν να αντιμετωπίσουν τους μηχανισμούς του υψηλού rebate και του clawback που δημιουργούν σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία τους.
Ωστόσο, υπογράμμισε το γεγονός ότι οι ελληνικές φαρμακευτικές επιχειρήσεις, στην εσωτερική αγορά, εκτός από την υψηλή φορολογία έχουν να αντιμετωπίσουν τους μηχανισμούς του υψηλού rebate και του clawback που δημιουργούν σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία τους.
Δεν παρέλειψε όμως να αναφερθεί
και στις ευκαιρίες που έχει ο κλάδος στις αγορές του εξωτερικού. Συγκεκριμένα
ανέφερε πως για τις ελληνικές φαρμακοβιομηχανίες αποτελούν ευκαιρίες τόσο η
ζήτηση για ευρωπαϊκά ποιοτικά φάρμακα στις χώρες της Μέσης και Άπω Ανατολής,
όσο και η διευκόλυνση της πρόσβασης στην αμερικανική αγορά με τη θέσπιση της
αμοιβαιότητας των εγκρίσεων στην Ευρώπη με τις αντίστοιχες της αμερικανικής
Αρχής Φαρμάκων και Τροφίμων (FDA).
Στο πλαίσιο αυτό, ο πρόεδρος της
ΠΕΦ ανέφερε την Γερολυμάτος International η οποία είναι μια μεγάλη εταιρεία
στην Ελλάδα και έχει μετατραπεί σε μία εξαγωγική εταιρεία (με 90%
εξαγωγιμότητα), την Specifar η οποία εξαγοράστηκε από την Teva κυρίως με βάση
προϊόντα που προορίζονται για το εξωτερικό, την Pharmaten η οποία πουλήθηκε σε
μεγάλο fund ένα μήνα μετά τα capital controls, την Elpen η οποία έχει επενδύσει
σε νέα παραγωγική μονάδα εισπνεόμενων φαρμάκων για αγορές του εξωτερικού αλλά
και τις Uni-Pharma, Demo, Rafarm και PharOS, όλες εταιρείες που διαθέτουν
προϊόντα σε πολλές αγορές ανά τον κόσμο.
Επίσης, στάθηκε με έμφαση στην ποιότητα του
επιστημονικού δυναμικού της Ελλάδας, αναφέροντας ότι τα τελευταία χρόνια η
εταιρεία του έχει προσλάβει 70 εργαζόμενος που έκαναν εκεί την πρακτική τους,
υπογραμμίζοντας ότι δεν συναντάται ανάλογο επίπεδο σε άλλες χώρες.
Αναφερόμενος στη στρατηγική της ελληνικής
φαρμακοβιομηχανίας για το μέλλον, δήλωσε ότι είναι πολύ συγκεκριμένη και
επεσήμανε τους τρεις άξονές της, οι οποίοι περιλαμβάνουν τη διαφοροποίηση, τις
συνεργασίες και τη στόχευση στις ξένες αγορές.