Μπορείτε να στέλνετε ειδήσεις και Δελτία Τύπου στο email μας.
Αν θέλετε να επικοινωνήσετε μαζί μας ή να στείλετε Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ...pharmamarketingexpertsblog@gmail.com


Τρίτη 27 Οκτωβρίου 2015

Pharma reps need to bone up on tech skills as drug launches move digital




Getting reps to master digital tools is a big opportunity, according to Nancy Phelan, head of the customer engagement center, worldwide customer operations for Bristol-Myers Squibb. In a recent keynote speech, Phelan talked up those tools and their positive effects on pharma brands, Medical Marketing & Media said in coverage of its leadership exchange conference.
“I don't think we should be asking ourselves, ‘Are we ready?,' because it implies that digital transformation is still in front of us and that we have time to get ready,” said Phelan, referring to the title of last Thursday's MM&M Leadership Exchange event, “Digital Transformation of Product Launch: Is Biopharma Ready?”
“Actually, we're in the middle of significant structural change,” she said. “Digital transformation can be a key enabler of success in some really challenging and very fiercely competitive markets. But it's going to [require] us to do things very differently.”

Σάββατο 24 Οκτωβρίου 2015

Ελληνική φαρμακοβιομηχανία: «Καταλύτης» στην ανάπτυξη των οικονομικών σχέσεων Ελλάδας - Ρωσίας




Οι δυνατότητες διεύρυνσης της ελληνορωσικής οικονομικής συνεργασίας και στον τομέα του φαρμάκου διερευνήθηκαν κατά την πρώτη ημέρα του φαρμακευτικού συνεδρίου «Ιπποκράτεια», το οποίο πραγματοποιείται το Σάββατο και την Κυριακή 24 και 25 Οκτωβρίου, στο Μουσείο της Ακρόπολης.
Έλληνες, Ρώσοι και Ουκρανοί επιχειρηματίες συναντήθηκαν για να ανταλλάξουν απόψεις και να αναζητήσουν ευκαιρίες συνεργασίας αμοιβαίου οφέλους. Στο συνέδριο συμμετέχουν και οι πρόεδροι του Συνδέσμου Βιομηχάνων Φαρμάκου της Ρωσίας και της Ένωσης Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων της Ουκρανίας.

Πέμπτη 22 Οκτωβρίου 2015

Εικονικός ο τζίρος φαρμακευτικών εταιριών λόγω οφειλών του δημοσίου



Αν και το 2014 διαφάνηκε μια τάση βελτίωσης στην αγορά των φαρμακευτικών εταιρειών, με τις συνολικές πωλήσεις να κινούνται μεν πτωτικά αλλά με μικρή υποχώρηση της τάξης του 3%, το 2015 η αισιοδοξία που είχε αρχικά διαπιστωθεί δεν δείχνει να επαληθεύεται.
Κι αυτό γιατί μπορεί από πλευράς συνολικών πωλήσεων οι εταιρείες αθροιστικά να φαίνεται ότι θα διατηρήσουν το επίπεδο των 4,6 δισ. ευρώ που πέτυχαν και πέρυσι, όμως οι ανείσπρακτες οφειλές από το Δημόσιο, που ξεπερνούν το 1,2 δισ. ευρώ, δείχνουν ότι το 27% του συνολικού τζίρου είναι… εικονικό, αφού δεν έχει εισπραχθεί.

Η μελέτη της IBHS

Εστιάζοντας στα πεπραγμένα του 2014 διαπιστώνεται ότι η προηγούμενη χρονιά ήταν αρκετά ικανοποιητική για τις φαρμακευτικές εταιρείες. Σύμφωνα με μελέτη για τον εγχώριο κλάδο, που εκπονήθηκε από τον Αλέξη Νικολαΐδη, Economic Research & Sectoral Studies Senior Analyst της IBHS, οι αρνητικές συνθήκες στην Ελλάδα οδήγησαν στην εφαρμογή του προγράμματος δημοσιονομικής εξυγίανσης, μέρος του οποίου αποτέλεσε η μείωση της δημόσιας φαρμακευτικής δαπάνης ώστε να μειωθούν τα ελλείμματα των ασφαλιστικών ταμείων μέσω μέτρων όπως επίπεδες μειώσεις στις τιμές, υποχρεωτικές εκπτώσεις και επιστροφές, αύξηση του ποσοστού συμμετοχής των ασφαλισμένων, μείωση των περιθωρίων κέρδους χονδρεμπόρων και λιανεμπόρων κ.ά.

Τετάρτη 21 Οκτωβρίου 2015

Marketing advice for pharma: Get on the digital train or get run over



Fierce Pharma Marketing | Beth Snyder Bulik

Ryan Olohan
At a recent Ogilvy CommonHealth marketing summit, Google's national industry director of healthcare, Ryan Olohan, compared the digital disruption in the pharma industry to a large, slow-moving train. He pointed to other industries where brands like Kodak, Blockbuster and Blackberry either stood by watching or moved too late and were, in essence, run over by the digital locomotive that plowed through their sectors. Will the same thing happen in pharma?
Ritesh Patel, executive vice president and chief digital officer at Ogilvy CommonHealth and the conference organizer, said that depends on the company.
Progressive pharma thinkers have begun to embrace the digital challenge and are not only thinking about what they need to do to change, but also piloting programs to get there, he said. Others who give into fear and uncertainty and "stick their heads in the sand" will not fare as well.
Novartis, Johnson & Johnson's Janssen, Merck, Pfizer, Sanofi and Boehringer Ingelheim are among those working to build digital strengths, Patel said, in particular by building communities. Engaging and creating patient communities is an effective way for pharma to approach digital, he said.

Παρασκευή 16 Οκτωβρίου 2015

MERGER MARKET: Q1-Q3 2015 Pharma, Medical & Biotech Trend Report





Global activity in the pharma, medical and biotech spheres over the first three quarters of this year has hit its largest-to-date value since at least 2001, according to new data from intelligence and news service Mergermarket. Over that range, the industries have turned up 954 transactions worth $367.6 billion.
And pharma is largely to thank. The field has seen 268 deals worth $231.5 billion through the first three quarters of 2015. That's a 93.4% increase over the same period last year, which encompassed 251 deals worth $119.7 billion.
Of note: Not all the 2015 transactions Mergermarket lists have actually gone through. The report includes Mylan's ($MYL) hostile attempt at Perrigo ($PRGO); currently, Mylan is extending its tender offer to its Irish target's investors, and execs said Tuesday that they can't yet quantify just how many investors have taken up their proposal.
But those aside, 2015 has already seen some whopper agreements. For one, there was Teva's ($TEVA) $40.5 billion pact to pick up Allergan's ($AGN) generics business, a transaction the companies have said they expect to close in early 2016. AbbVie ($ABBV) also signed on to fork over $21 billion for Imbruvica-maker Pharmacyclics, a price analysts in March deemed 'astronomical.'
And there may be more on the way in this year's Q4. After all, last year's biggest deal, Actavis' $66 billion Allergan buyout, hit in November. And buyout-hungry companies such as Pfizer ($PFE) and Shire ($SHPG) are still on the prowl for more acquisitions. Both have shown in the recent past that they're willing to strike large accords: In 2014, Pfizer was denied by AstraZeneca ($AZN), while Shire this year made a play for Baxalta ($BXLT) in the wake of its failed AbbVie merger.

Διαβαστε το πλήρες report εδώ: report (PDF)
 
Φαρμακευτικό Μάρκετινγκ: Θεωρία, Πρακτική, Δεοντολογία
The ultimate guide for Pharma Marketing Champions

Ζητήστε το στα κεντρικά βιβλιοπωλεία ή δώστε την παραγγελία σας τώρα


Πέμπτη 15 Οκτωβρίου 2015

Τι είπαν στη Βουλή ο πρόεδρος της ΠΕΦ Βασίλης Πενταφράγκας και ο Δημήτρης Γιαννακόπουλος πρόεδρος του ΣΑΦΕ



Με αιχμηρά σχόλια κατά του πολυνομοσχεδίου που προβλέπει μεταξύ άλλων αλλαγές στις τιμές και τη  φορολόγηση των φαρμάκων τοποθετήθηκαν στη Βουλή οι δύο εκπρόσωποι της φαρμακοβιομηχανίας. 

Ομιλία Βασίλη Πενταφράγκα


 Ομιλία Δημήτρη Γιαννακόπουλου


Φαρμακευτικό Μάρκετινγκ: Θεωρία, Πρακτική, Δεοντολογία
The ultimate guide for Pharma Marketing Champions

Ζητήστε το στα κεντρικά βιβλιοπωλεία ή δώστε την παραγγελία σας τώρα



Παρασκευή 9 Οκτωβρίου 2015

Ξεσπάθωσε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Φαρμακοβιομηχάνων κατά των θεσμών



Τα νέα, μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ελληνική αγορά φαρμάκου, εξήγησε στον Real Fm 97,8 και στην εκπομπή του Νίκου Χατζηνικολάου, ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Φαρμακοβιομηχάνων, Θεόδωρος Τρύφων.
«Αυτό που γίνεται είναι το απόλυτο παράδοξο. Από τη μία, λέμε ότι για να βγει η Ελλάδα από την κρίση πρέπει να έχουμε ανάπτυξη, τελικώς, αυτό που ζητά η τρόικα στον τομέα τον δικό μας τα τελευταία 5 χρόνια, με κορύφωση το τελευταίο διάστημα, είναι ακριβώς το ανάποδο. Χωρίς κανένα όφελος για τα ταμεία και το κράτος, μέσα σε έναν κλειστό προϋπολογισμό, να διαλύσει οποιαδήποτε έννοια ελληνικής παραγωγής και εγχώριας προστιθέμενης αξίας, γιατί ζητά να εφαρμοστούν μέτρα», σχολίασε αρχικά ο κ. Τρύφων και συνέχισε:
«Ο εκπρόσωπος των θεσμών, έρχεται εδώ συνεχώς. Είναι ξεκάθαρο ότι υπάρχουν κάποιες βιομηχανίες του εξωτερικού που ευνοούνται πάρα πολύ. Αυτό έρχεται και το υποστηρίζει εδώ και η τρόικά. Αλλά εδώ δεν μιλάμε για μια παρέμβαση για να εξοικονομήσει πόρους το κράτος».
Σε ερώτηση για το αν αυτό που προτείνουν οι θεσμοί, είναι καλύτερο για τον ασθενή, αλλά και τα ταμεία, απάντησε:

Δευτέρα 5 Οκτωβρίου 2015

The Pharmaceutical Marketing Bicycle Metaphor and why Turing Pharma is riding a “mercantile” monowheel.

Sessional Lecturer at Wilfrid Laurier University






Pharmaceutical Marketing is considered by many as a unique by its scientific aspect[1] and paradoxical set of objectives or “dual personality” as proposed by Ming et al. (2014)[2]. From a fundamental point of view, pharmaceutical marketing carries a double set of clashing objectives. The first objective, is one that is humanitarian. By its nature, the pharmaceutical industry is aiming to offer our humanity some therapeutic solutions to their health issues, in an ethical manner. On the other hand, these firms survival involves that they must offer acceptable financial performance and return to their shareholders. The World Health Organization states that this dual set of objectives is (WHO, 2015), “an inherent conflict of interest between the legitimate business goals of (pharmaceutical) manufacturers and the social, medical and economic needs of providers and the public to select and use drugs in the most rational way”[3].