Μπορείτε να στέλνετε ειδήσεις και Δελτία Τύπου στο email μας.
Αν θέλετε να επικοινωνήσετε μαζί μας ή να στείλετε Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ...pharmamarketingexpertsblog@gmail.com


Τετάρτη 21 Οκτωβρίου 2015

Marketing advice for pharma: Get on the digital train or get run over



Fierce Pharma Marketing | Beth Snyder Bulik

Ryan Olohan
At a recent Ogilvy CommonHealth marketing summit, Google's national industry director of healthcare, Ryan Olohan, compared the digital disruption in the pharma industry to a large, slow-moving train. He pointed to other industries where brands like Kodak, Blockbuster and Blackberry either stood by watching or moved too late and were, in essence, run over by the digital locomotive that plowed through their sectors. Will the same thing happen in pharma?
Ritesh Patel, executive vice president and chief digital officer at Ogilvy CommonHealth and the conference organizer, said that depends on the company.
Progressive pharma thinkers have begun to embrace the digital challenge and are not only thinking about what they need to do to change, but also piloting programs to get there, he said. Others who give into fear and uncertainty and "stick their heads in the sand" will not fare as well.
Novartis, Johnson & Johnson's Janssen, Merck, Pfizer, Sanofi and Boehringer Ingelheim are among those working to build digital strengths, Patel said, in particular by building communities. Engaging and creating patient communities is an effective way for pharma to approach digital, he said.

Παρασκευή 16 Οκτωβρίου 2015

MERGER MARKET: Q1-Q3 2015 Pharma, Medical & Biotech Trend Report





Global activity in the pharma, medical and biotech spheres over the first three quarters of this year has hit its largest-to-date value since at least 2001, according to new data from intelligence and news service Mergermarket. Over that range, the industries have turned up 954 transactions worth $367.6 billion.
And pharma is largely to thank. The field has seen 268 deals worth $231.5 billion through the first three quarters of 2015. That's a 93.4% increase over the same period last year, which encompassed 251 deals worth $119.7 billion.
Of note: Not all the 2015 transactions Mergermarket lists have actually gone through. The report includes Mylan's ($MYL) hostile attempt at Perrigo ($PRGO); currently, Mylan is extending its tender offer to its Irish target's investors, and execs said Tuesday that they can't yet quantify just how many investors have taken up their proposal.
But those aside, 2015 has already seen some whopper agreements. For one, there was Teva's ($TEVA) $40.5 billion pact to pick up Allergan's ($AGN) generics business, a transaction the companies have said they expect to close in early 2016. AbbVie ($ABBV) also signed on to fork over $21 billion for Imbruvica-maker Pharmacyclics, a price analysts in March deemed 'astronomical.'
And there may be more on the way in this year's Q4. After all, last year's biggest deal, Actavis' $66 billion Allergan buyout, hit in November. And buyout-hungry companies such as Pfizer ($PFE) and Shire ($SHPG) are still on the prowl for more acquisitions. Both have shown in the recent past that they're willing to strike large accords: In 2014, Pfizer was denied by AstraZeneca ($AZN), while Shire this year made a play for Baxalta ($BXLT) in the wake of its failed AbbVie merger.

Διαβαστε το πλήρες report εδώ: report (PDF)
 
Φαρμακευτικό Μάρκετινγκ: Θεωρία, Πρακτική, Δεοντολογία
The ultimate guide for Pharma Marketing Champions

Ζητήστε το στα κεντρικά βιβλιοπωλεία ή δώστε την παραγγελία σας τώρα


Πέμπτη 15 Οκτωβρίου 2015

Τι είπαν στη Βουλή ο πρόεδρος της ΠΕΦ Βασίλης Πενταφράγκας και ο Δημήτρης Γιαννακόπουλος πρόεδρος του ΣΑΦΕ



Με αιχμηρά σχόλια κατά του πολυνομοσχεδίου που προβλέπει μεταξύ άλλων αλλαγές στις τιμές και τη  φορολόγηση των φαρμάκων τοποθετήθηκαν στη Βουλή οι δύο εκπρόσωποι της φαρμακοβιομηχανίας. 

Ομιλία Βασίλη Πενταφράγκα


 Ομιλία Δημήτρη Γιαννακόπουλου


Φαρμακευτικό Μάρκετινγκ: Θεωρία, Πρακτική, Δεοντολογία
The ultimate guide for Pharma Marketing Champions

Ζητήστε το στα κεντρικά βιβλιοπωλεία ή δώστε την παραγγελία σας τώρα



Παρασκευή 9 Οκτωβρίου 2015

Ξεσπάθωσε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Φαρμακοβιομηχάνων κατά των θεσμών



Τα νέα, μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ελληνική αγορά φαρμάκου, εξήγησε στον Real Fm 97,8 και στην εκπομπή του Νίκου Χατζηνικολάου, ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Φαρμακοβιομηχάνων, Θεόδωρος Τρύφων.
«Αυτό που γίνεται είναι το απόλυτο παράδοξο. Από τη μία, λέμε ότι για να βγει η Ελλάδα από την κρίση πρέπει να έχουμε ανάπτυξη, τελικώς, αυτό που ζητά η τρόικα στον τομέα τον δικό μας τα τελευταία 5 χρόνια, με κορύφωση το τελευταίο διάστημα, είναι ακριβώς το ανάποδο. Χωρίς κανένα όφελος για τα ταμεία και το κράτος, μέσα σε έναν κλειστό προϋπολογισμό, να διαλύσει οποιαδήποτε έννοια ελληνικής παραγωγής και εγχώριας προστιθέμενης αξίας, γιατί ζητά να εφαρμοστούν μέτρα», σχολίασε αρχικά ο κ. Τρύφων και συνέχισε:
«Ο εκπρόσωπος των θεσμών, έρχεται εδώ συνεχώς. Είναι ξεκάθαρο ότι υπάρχουν κάποιες βιομηχανίες του εξωτερικού που ευνοούνται πάρα πολύ. Αυτό έρχεται και το υποστηρίζει εδώ και η τρόικά. Αλλά εδώ δεν μιλάμε για μια παρέμβαση για να εξοικονομήσει πόρους το κράτος».
Σε ερώτηση για το αν αυτό που προτείνουν οι θεσμοί, είναι καλύτερο για τον ασθενή, αλλά και τα ταμεία, απάντησε:

Δευτέρα 5 Οκτωβρίου 2015

The Pharmaceutical Marketing Bicycle Metaphor and why Turing Pharma is riding a “mercantile” monowheel.

Sessional Lecturer at Wilfrid Laurier University






Pharmaceutical Marketing is considered by many as a unique by its scientific aspect[1] and paradoxical set of objectives or “dual personality” as proposed by Ming et al. (2014)[2]. From a fundamental point of view, pharmaceutical marketing carries a double set of clashing objectives. The first objective, is one that is humanitarian. By its nature, the pharmaceutical industry is aiming to offer our humanity some therapeutic solutions to their health issues, in an ethical manner. On the other hand, these firms survival involves that they must offer acceptable financial performance and return to their shareholders. The World Health Organization states that this dual set of objectives is (WHO, 2015), “an inherent conflict of interest between the legitimate business goals of (pharmaceutical) manufacturers and the social, medical and economic needs of providers and the public to select and use drugs in the most rational way”[3].