Μπορείτε να στέλνετε ειδήσεις και Δελτία Τύπου στο email μας.
Αν θέλετε να επικοινωνήσετε μαζί μας ή να στείλετε Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ...pharmamarketingexpertsblog@gmail.com


Σάββατο 6 Ιουνίου 2015

Τι λένε ΣΦΕΕ - ΠΕΦ - ΦΣΑ για τις εξαγγελίες Κουρουμπλή




Με αφορμή τις τελευταίες εξαγγελίες του Υπουργού Υγείας, κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή οι συλλογικοί φορείς του φαρμάκου εξέδωσαν σχετικές ανακοινώσεις με τις οποίες διατυπώνουν τις θέσεις τους στα όσα είπε ο υπουργός. 
ΣΦΕΕ: Οι θέσεις του Υπουργείου είναι μακριά από την επίλυση των κεντρικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει η φαρμακοβιομηχανία
«Οι εταιρίες- μέλη του ΣΦΕΕ έχουν επανειλημμένα επισημάνει ότι η φαρμακευτική δαπάνη, όπως είναι διαμορφωμένη σήμερα στα 2 δισ. ευρώ, δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες του πληθυσμού και οδηγεί στα άκρα τη βιωσιμότητα του συστήματος Υγείας και θα πρέπει να ανέλθει στα 2,2- 2,3 δισ. ευρώ. Σήμερα η χώρα μας διαθέτει τη χαμηλότερη κατά κεφαλήν δημόσια φαρμακευτική δαπάνη στην ΕΕ ,- 179 ευρώ έναντι 320 στην Ευρώπη- ενώ παράλληλα το Ελληνικό Δημόσιο στερείται πολύτιμα έσοδα, καθώς για κάθε 100 εκατ. ευρώ μείωση στη φαρμακευτική δαπάνη, το Κράτος χάνει συνολικά από τα δημόσια έσοδα 47 εκατ. ευρώ και 350 θέσεις εργασίας υψηλής εξειδίκευσης στον κλάδο της Υγείας».
Τα παραπάνω επισήμανε σε ανακοίνωση του ο Σύνδεσμος Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων Ελλάδος προσθέτοντας πως «οι αλλαγές οι οποίες ανακοίνωσε σήμερα ο Υπουργός Υγείας περιέχουν ορισμένα θετικά βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση και εξασφαλίζουν καθαρούς και διαφανείς κανόνες, είναι μακριά ωστόσο από την επίλυση των κεντρικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει η φαρμακοβιομηχανία, η οποία ακόμη μια φορά καλείται να σηκώσει ένα δυσανάλογα μεγάλο φορτίο, την ίδια στιγμή που έχουμε εξαντλήσει κάθε δυνατότητα ώστε να μην φτάσει στον Έλληνα ασθενή το μέγεθος του προβλήματος από την καθυστέρηση αποπληρωμής των χρεών προς τις εταιρίες, το οποίο σωρευτικά έχει ανέλθει στο 1,05 δισ. ευρώ.

Φαρμακευτικό Μάρκετινγκ: Θεωρία, Πρακτική, Δεοντολογία
The ultimate guide for Pharma Marketing Champions

Ζητήστε το στα κεντρικά βιβλιοπωλεία ή δώστε την παραγγελία σας τώρα

Συγκεκριμένα, η ενεργοποίηση ενός νέου κλιμακωτού rebate όγκου βάσει της αρχής της αναλογικότητας είναι μεν προς τη σωστή κατεύθυνση και αποκλείει την ανάγκη θέσπισης κλειστών προϋπολογισμών, αλλά θα πρέπει το Υπουργείο

Παρασκευή 5 Ιουνίου 2015

3 major trends driving layoffs in biotech and pharma



Between 2009 and 2013, U.S. biopharma eliminated at least 156,000 American jobs, including scaling back R&D departments, slashing sales teams, and eliminating redundancies in post-merger workforces.
Since then, the industry has continued to slice and dice sections of its employment base, particularly in the wake of a record level of M&A activity in the sector (there were 182 biopharma deals totaling $212 billion in 2014 alone, and 2015 looks on pace to beat that record). The Wall Street Journal points out that Pfizer, for example, has a habit of snapping up big companies and then chopping up jobs as it realizes synergies from those deals.



1) M&As: Harbingers of the pink slip

 

This shouldn't be particularly surprising, according to Dan Mendelson, president and CEO of healthcare analytics firm Avalere Health. "[W]henever there's a consolidation, there are efficiencies that are created by the fact that there are two heads of managed markets, there's two heads of government relations, two heads of commercial," he told BioPharma Dive in a telephone interview. 
"So you end up being able to achieve cost savings as a result of that duplication. And that is a natural consequence of mergers because that's the way that they achieve efficiencies. And good or bad, that's what they end up doing," he said.
With the pace of biopharma M&A activity on the rise, the number of these merger-related layoffs will continue to grow. To cite just one major recent example, biotech giant Amgen announced in March that it would cut about 40% of the remaining workforce (about 300 employees) at subsidiary Onyx Pharmaceuticals and shutter one of its facilities in south San Francisco. All told, Amgen announced approximately 4,000 layoffs in 2014.
But while it's obvious that a merger or acquisition portends job cuts, what's less obvious is where, exactly, those layoffs might take place at a given company. And some firms use the advent of an M&A to "rightsize" certain parts of its workforce.

Τρίτη 2 Ιουνίου 2015

Ελληνικό MEGA DEAL: Η Pharmathen περνά σε όμιλο εξωτερικού



Συμφωνίας συνεργασίας για την απόκτηση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του Ομίλου της Pharmathen, από τον επενδυτικό όμιλο του εξωτερικού BC Partners ανακοίνωσαν επίσημα οι δυο πλευρές. Η συμφωνία προβλέπει εξαγορά του 70% των μετοχών της Pharmathen από τον όμιλο BC Partners ενώ το υπόλοιπό 30% θα διατηρήσει η οικογένεια Κάτσου η οποία θα κρατήσει και το μάνατζμεντ του νέου εταιρικού σχήματος.

Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, η BC Partners είναι ηγετική επενδυτική εταιρεία, που διαχειρίζεται επενδυτικό κεφάλαιο ύψους περίπου 13 δισ. ευρώ (15 δισ. δολάρια). Ιδρύθηκε το 1986 και είναι μια από τις λίγες εταιρείες που πραγματοποιούν επενδύσεις για εξαγορές σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Η BC Partners έχει αναπτυχθεί και εξελιχθεί, κατέχοντας πλέον ηγετική θέση τον τομέα των εξαγορών, επενδύοντας κατά βάση σε μεγάλες εταιρίες σε Ευρώπη και Αμερική, μέσω του δικτύου της με γραφεία σε Λονδίνο, Παρίσι, Αμβούργο και Νέα Υόρκη. Από την ίδρυσή του μέχρι σήμερα, ο όμιλος έχει ολοκληρώσει 88 επενδύσεις σε εταιρείες, με συνολική αξία 96 δισ. ευρώ.

How well paid are pharma execs?




 Forbes | Dan Munro

A few weeks ago someone posted the annual compensation of a single healthcare CEO in a social media forum. I forget which CEO and which forum, but I’ve seen this before and it is provocative.
Whenever I see this I always wind up wondering how executive compensation across various healthcare sectors compares. For example, how does executive compensation in the pharmaceutical sector compare to executive compensation in the hospital sector or the healthcare IT sector?
I searched for awhile, but always came up short, so I decided to compile my own version for 6 different healthcare sectors. The first big takeaway (and no real surprise as the headline suggests) is the rank order of the sectors. The highest is pharmaceutical, followed by for-profit hospital systems, insurance payers, healthcare IT, medical devices and then finally nonprofit hospital systems. There are a few disclaimers, of course, and I’ve added those at the end of the six charts.
This isn’t meant to be scientific, but it does represent an interesting snapshot of executive compensation by healthcare sector for the top five executives at 25 publicly traded and five nonprofit companies. Using publicly available information, the total list is 150 executives at 30 companies in six sectors. As a way to compare companies both within and to other sectors, the primary sort column was total executive compensation (E-Comp Total).
There is no mistaking the fact that the sector with the highest market capitalization ‒ pharmaceutical companies ‒ also had the highest executive compensation. This sector also had the highest net profit margins (NPMs) of any healthcare sector and it could well be the highest NPMs for any industry including those outside of healthcare. Apple AAPL -0.2% (for example) has an NPM of 21.61%.




Πέμπτη 28 Μαΐου 2015

1,1 δισ. ευρώ τα χρεή προς τις διεθνείς φαρμακευτικές εταιρίες




Η Ελλάδα έχει επισωρεύσει μεγάλα χρέη προς διεθνείς φαρμακευτικές βιομηχανίες και πλέον οφείλει συνολικά στον κλάδο αυτόν πάνω από 1,1 δισ. ευρώ, δήλωσε την Τετάρτη κορυφαίο στέλεχος ευρωπαϊκού κλαδικού φορέα.

Το ποσό, που αυξάνεται, αντανακλά τις δυσκολίες για τη χώρα και ταυτόχρονα θέτει ένα σοβαρό ηθικό δίλημμα για τις φαρμακευτικές επιχειρήσεις, που πιέζονται να μην σταματήσουν τις παραδόσεις σκευασμάτων τα οποία σώζουν ζωές.

Ο Ρίτσαρντ Μπεργκστρόμ, γενικός διευθυντής της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ενώσεων Φαρμακευτικών Βιομηχανιών (European Federation of Pharmaceutical Industries and Associations, EFPIA) δήλωσε στο πρακτορείο ειδήσεων Reuters ότι τα μέλη της δεν έχουν λάβει χρήματα από την Ελλάδα μετά τον Δεκέμβριο του 2014. Τους οφείλονται χρήματα τόσο από νοσοκομεία, όσο και από τον ΕΟΠΥΥ, τον κρατικό οργανισμό παροχής υπηρεσιών υγείας.

Οι φαρμακευτικές επιχειρήσεις και αξιωματούχοι της ΕΕ συζητούν τώρα επιλογές για το ενδεχόμενο η Ελλάδα να κηρύξει αθέτηση πληρωμών ή να εγκαταλείψει την ευρωζώνη με αποτέλεσμα να υπάρξουν σοβαρά προσκόμματα στις εισαγωγές ειδών πρώτης ανάγκης, συμπεριλαμβανομένων και των φαρμάκων, αναφέρει το πρακτορείο.

Υπάρχει ένα ιστορικό προηγούμενο στο οποίο η φαρμακευτική βιομηχανία είχε συνεχίσει κατ' εξαίρεση τις παραδόσεις φαρμάκων κατά τη διάρκεια μιας οικονομικής κρίσης. Αυτό συνέβη στην Αργεντινή το 2002, όταν ορισμένες εταιρείες συμφώνησαν να συνεχίσουν τον εφοδιασμό της χώρας με φάρμακα χωρίς να πληρώνονται για μια ορισμένη περίοδο.

Ομως η κατάσταση είναι πολύ πιο περίπλοκη στην Ευρώπη, δοθέντων των κανόνων της ΕΕ για τον ανταγωνισμό. Οι κανόνες αυτοί σημαίνουν πως θα πρέπει να είναι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή που θα χρειαστεί να αναλάβει την πρωτοβουλία και να εγκρίνει το όποιο ειδικό καθεστώς.

Οι φαρμακευτικές εταιρείες επιδιώκουν το ενδεχόμενο πρόγραμμα αντιμετώπισης μιας έκτακτης κατάστασης να περιλαμβάνει μέτρα για τον μετριασμό των συνεπειών σε άλλες αγορές, όπως για παράδειγμα να απαγορευθεί η επανεξαγωγή φαρμάκων από την Ελλάδα και να αποτραπεί το ενδεχόμενο άλλες ευρωπαϊκές κυβερνήσεις να επικαλούνται τις ειδικές τιμές που θα οριστούν για την Ελλάδα όταν καθορίζουν τη δική τους τιμολογιακή πολιτική για τον τομέα του φαρμάκου.

Η διακοπή των προμηθειών δεν αποτελεί επιλογή...

Αν και η Ελλάδα δεν αντιπροσωπεύει παρά λιγότερο από το 1% των παγκόσμιων πωλήσεων φαρμάκων, ένα τέτοιο σενάριο θα είχε πολύ ευρύτερες συνέπειες, καθώς θα μπορούσε να επηρεάσει ακριβώς τις τιμές αναφοράς διαφόρων σκευασμάτων. Οι διαφορές θα είναι δραματικές εάν η χώρα βγει από την ευρωζώνη καθώς οι τιμές εκπεφρασμένες σε ευρώ θα μειωθούν δραματικά.

Ορισμένα από τα φάρμακα τα οποία εισάγονται στην Ελλάδα εξάγονται κατόπιν σε άλλες χώρες της ΕΕ, βάσει των κανόνων για την ελεύθερη διακίνηση των αγαθών.

Η Ελλάδα είχε επίσης μεγάλα χρέη προς τις φαρμακευτικές εταιρίες την περίοδο 2010-12, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων έκτοτε αποπληρώθηκε. Ορισμένες εταιρείες ωστόσο πληρώθηκαν σε κρατικά αξιόγραφα, η αξία των οποίων απομειώθηκε στη συνέχεια.

Η διακοπή των προμηθειών δεν είναι στην πραγματικότητα επιλογή για τη βιομηχανία, κάτι που είχε ακολουθήσει η Novo Nordisk στην απαρχή της ελληνικής κρίσης, πριν από πέντε χρόνια -όταν προκάλεσε θύελλα διαμαρτυριών το σχέδιό της να αναστείλει μέρος των παραδόσεων ινσουλίνης.

Η Ελλάδα εισάγει σχεδόν όλα τα φάρμακα που καταναλώνει. Ιστορικά χρησιμοποιεί ένα συγκριτικά υψηλό ποσοστό επωνύμων φαρμάκων, αλλά η οικονομική κρίση είχε αποτέλεσμα να αυξηθεί σε μεγάλο βαθμό η χρήση πολύ φθηνότερων, γενόσημων προϊόντων.

Φαρμακευτικό Μάρκετινγκ: Θεωρία, Πρακτική, Δεοντολογία
The ultimate guide for Pharma Marketing Champions

Ζητήστε το στα κεντρικά βιβλιοπωλεία ή δώστε την παραγγελία σας τώρα

Σάββατο 23 Μαΐου 2015

All Eyes on Pfizer as Shareholders Await the Mega-Deal



Πηγή: Bloomberg

Pfizer Inc. built itself into a $212 billion behemoth by spending more money on acquisitions than any other drugmaker in the world. Still, Pfizer’s next purchase is what will really leave its mark as a dealmaker.
The company may be plotting its biggest purchase yet to solve its biggest gripe: taxes. It pays a higher rate than most of its rivals, and Chief Executive Officer Ian Read has made it no secret that he wants to change that. It made a failed run at AstraZeneca Plc last year in what would have been a $120 billion tax-inversion deal.
As speculation about a deal mounts again, analysts this week began picking their top takeover candidates. They centered on GlaxoSmithKline Plc, AstraZeneca and Shire Plc. And if you ask Mylan NV, it’s also on the list. The executive chairman was said to have told shareholders last week that Pfizer could buy his company after Mylan buys Perrigo Co.
Any one of those deals may enable Pfizer to move its legal address to a place such as the U.K., where corporations have a lower tax burden. Some of its rivals have already done this and it’s led to a greater ability to access their overseas cash stockpiles and eke out more profits for future investments or shareholder payouts.
“Subject to price, there are a lot of merits to a deal like that,” Colin McWey, a fund manager for Heartland Advisors Inc., said in a phone interview. The Milwaukee-based based firm owns shares of Pfizer among the $4 billion it oversees.

Τετάρτη 20 Μαΐου 2015

Μύθος η μείωση της φαρμακευτικής δαπάνης στην χώρα μας…



Υγεία3600 | Βασίλης Βενιζέλος
 



Σύμφωνα με μία απλή, αλλά προσεκτική ανάγνωση των πινάκων τους οποίους ανήρτησε πρόσφατα ο Εθνικός Οργανισμός Φαρμάκων (ΕΟΦ) στην ηλεκτρονική ιστοσελίδα του, μόνον... παραμύθια και μύθοι του Αισώπου είναι τα περί δήθεν μείωσης της φαρμακευτικής δαπάνης στην χώρα μας! Εκείνο το οποίο μειώνεται είναι αποκλειστικά και μόνον η φαρμακευτική δαπάνη του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ) και τίποτε περισσότερο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την οικονομική επιβάρυνση των ασφαλισμένων στην προμήθεια των φαρμάκων τους, αλλά και για τους τζίρους και τα κέρδη των φαρμακευτικών εταιρειών, πολυεθνικών και εγχωρίων...
Συγκεκριμένα και σύμφωνα με τους πίνακες του ΕΟΦ, η μείωση των αξιών στα φαρμακεία κατά 0,33% ( 77.743.577) δεν αντιστοιχεί και σε μείωση των αξιών στα νοσοκομεία! Αντιθέτως, παρατηρείται αύξηση της αξίας των πωλήσεων προς τα νοσοκομεία και τα φαρμακεία του ΕΟΠΠΥ κατά 4,51% (60.316.954)...
Το αξιοσημείωτο είναι ότι η συνολική φαρμακευτική δαπάνη για το 2014 στην Ελλάδα, αν αφαιρεθούν οι παράλληλες εξαγωγές, ανήλθε στα 4.969.563.006 ευρώ, έναντι 4.965.669.155 για το 2013, έμεινε, δηλαδή, η σχετική δαπάνη σχεδόν αμετάβλητη!

Τρίτη 19 Μαΐου 2015

The top 10 advertisers in Big Pharma



While the list of the top spending DTC ad spenders changes every year, there are always a few certainties and a few surprises.
  • Certainty #1: Pfizer ($PFE) will be at the top of the DTC chart and they'll buy a lot of TV ads.
  • Surprise #1: This year, for the first time, it spent more than $1 billion on those ads.
  • Certainty #2: As the result of a blockbuster push, one (or more) smaller pharmaceutical company will come from nowhere and end up as a guest on the annual list.
  • Surprise #2: This year it was Sumitomo, which blew through almost $180 million pushing Latuda, its antipsychotic recently approved for bipolar depression.
  • Certainty #3: Complaints about specific prescription medicine advertising, especially TV commercials, will surface every year.
  • Surprise #3: Actually, no surprise there.
Pfizer of course wasn't the only one buying TV time. Television is by far the most popular medium for DTC prescription drug advertising. It accounted for more than 70% of total spending from the top 10 pharma company dollars spent on advertising, or about $2.44 billion out of $3.4 billion, according to data supplied by Nielsen. Spending by all pharma companies was on an upswing in 2014, topping $4.5 billion, according to Nielsen data, which was an increase of 18% over the $3.8 billion spent in 2013.
Some of the reasons for the reliance on TV are valid. Nielsen research shows that TV viewers skew older and many of pharma's targeted customers are older, so it makes sense to put the ads for those products in front of the audience they're trying to reach. Mass audiences are also needed sometimes to build name and brand recognition for new drugs.
However, pharma companies have also been criticized for slower uptake of new marketing methods such as digital, social media and mobile. It's a mindset shift from one-way communications to interactive or two-way conversations that has yet to take place. In the meantime, expect TV to dominate, evidenced by the top 10 presented here.


Πατήστε  στο link κάθε εταιρίας για να δείτε αναλυτικά στοιχεία


Φαρμακευτικό Μάρκετινγκ: Θεωρία, Πρακτική, Δεοντολογία
The ultimate guide for Pharma Marketing Champions

Ζητήστε το στα κεντρικά βιβλιοπωλεία ή δώστε την παραγγελία σας τώρα