Μπορείτε να στέλνετε ειδήσεις και Δελτία Τύπου στο email μας.
Αν θέλετε να επικοινωνήσετε μαζί μας ή να στείλετε Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ...pharmamarketingexpertsblog@gmail.com


Σάββατο 23 Μαΐου 2015

All Eyes on Pfizer as Shareholders Await the Mega-Deal



Πηγή: Bloomberg

Pfizer Inc. built itself into a $212 billion behemoth by spending more money on acquisitions than any other drugmaker in the world. Still, Pfizer’s next purchase is what will really leave its mark as a dealmaker.
The company may be plotting its biggest purchase yet to solve its biggest gripe: taxes. It pays a higher rate than most of its rivals, and Chief Executive Officer Ian Read has made it no secret that he wants to change that. It made a failed run at AstraZeneca Plc last year in what would have been a $120 billion tax-inversion deal.
As speculation about a deal mounts again, analysts this week began picking their top takeover candidates. They centered on GlaxoSmithKline Plc, AstraZeneca and Shire Plc. And if you ask Mylan NV, it’s also on the list. The executive chairman was said to have told shareholders last week that Pfizer could buy his company after Mylan buys Perrigo Co.
Any one of those deals may enable Pfizer to move its legal address to a place such as the U.K., where corporations have a lower tax burden. Some of its rivals have already done this and it’s led to a greater ability to access their overseas cash stockpiles and eke out more profits for future investments or shareholder payouts.
“Subject to price, there are a lot of merits to a deal like that,” Colin McWey, a fund manager for Heartland Advisors Inc., said in a phone interview. The Milwaukee-based based firm owns shares of Pfizer among the $4 billion it oversees.

Τετάρτη 20 Μαΐου 2015

Μύθος η μείωση της φαρμακευτικής δαπάνης στην χώρα μας…



Υγεία3600 | Βασίλης Βενιζέλος
 



Σύμφωνα με μία απλή, αλλά προσεκτική ανάγνωση των πινάκων τους οποίους ανήρτησε πρόσφατα ο Εθνικός Οργανισμός Φαρμάκων (ΕΟΦ) στην ηλεκτρονική ιστοσελίδα του, μόνον... παραμύθια και μύθοι του Αισώπου είναι τα περί δήθεν μείωσης της φαρμακευτικής δαπάνης στην χώρα μας! Εκείνο το οποίο μειώνεται είναι αποκλειστικά και μόνον η φαρμακευτική δαπάνη του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ) και τίποτε περισσότερο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την οικονομική επιβάρυνση των ασφαλισμένων στην προμήθεια των φαρμάκων τους, αλλά και για τους τζίρους και τα κέρδη των φαρμακευτικών εταιρειών, πολυεθνικών και εγχωρίων...
Συγκεκριμένα και σύμφωνα με τους πίνακες του ΕΟΦ, η μείωση των αξιών στα φαρμακεία κατά 0,33% ( 77.743.577) δεν αντιστοιχεί και σε μείωση των αξιών στα νοσοκομεία! Αντιθέτως, παρατηρείται αύξηση της αξίας των πωλήσεων προς τα νοσοκομεία και τα φαρμακεία του ΕΟΠΠΥ κατά 4,51% (60.316.954)...
Το αξιοσημείωτο είναι ότι η συνολική φαρμακευτική δαπάνη για το 2014 στην Ελλάδα, αν αφαιρεθούν οι παράλληλες εξαγωγές, ανήλθε στα 4.969.563.006 ευρώ, έναντι 4.965.669.155 για το 2013, έμεινε, δηλαδή, η σχετική δαπάνη σχεδόν αμετάβλητη!

Τρίτη 19 Μαΐου 2015

The top 10 advertisers in Big Pharma



While the list of the top spending DTC ad spenders changes every year, there are always a few certainties and a few surprises.
  • Certainty #1: Pfizer ($PFE) will be at the top of the DTC chart and they'll buy a lot of TV ads.
  • Surprise #1: This year, for the first time, it spent more than $1 billion on those ads.
  • Certainty #2: As the result of a blockbuster push, one (or more) smaller pharmaceutical company will come from nowhere and end up as a guest on the annual list.
  • Surprise #2: This year it was Sumitomo, which blew through almost $180 million pushing Latuda, its antipsychotic recently approved for bipolar depression.
  • Certainty #3: Complaints about specific prescription medicine advertising, especially TV commercials, will surface every year.
  • Surprise #3: Actually, no surprise there.
Pfizer of course wasn't the only one buying TV time. Television is by far the most popular medium for DTC prescription drug advertising. It accounted for more than 70% of total spending from the top 10 pharma company dollars spent on advertising, or about $2.44 billion out of $3.4 billion, according to data supplied by Nielsen. Spending by all pharma companies was on an upswing in 2014, topping $4.5 billion, according to Nielsen data, which was an increase of 18% over the $3.8 billion spent in 2013.
Some of the reasons for the reliance on TV are valid. Nielsen research shows that TV viewers skew older and many of pharma's targeted customers are older, so it makes sense to put the ads for those products in front of the audience they're trying to reach. Mass audiences are also needed sometimes to build name and brand recognition for new drugs.
However, pharma companies have also been criticized for slower uptake of new marketing methods such as digital, social media and mobile. It's a mindset shift from one-way communications to interactive or two-way conversations that has yet to take place. In the meantime, expect TV to dominate, evidenced by the top 10 presented here.


Πατήστε  στο link κάθε εταιρίας για να δείτε αναλυτικά στοιχεία


Φαρμακευτικό Μάρκετινγκ: Θεωρία, Πρακτική, Δεοντολογία
The ultimate guide for Pharma Marketing Champions

Ζητήστε το στα κεντρικά βιβλιοπωλεία ή δώστε την παραγγελία σας τώρα

Πέμπτη 14 Μαΐου 2015

The 25 most influential people in biopharma in 2015



A lot of people make news in the biopharma business. Few of them are influential.
Influence, simply put, is the ability to make your mark in such a way as to get other prominent people in this business to rethink the way they do business. Last year, that definition caused us to put GlaxoSmithKline's ($GSK) Deirdre Connelly on the list for her plan to do away with sales quotas in the U.S. The influential idea then was that ethics had to come before numbers--a big issue at a company that has been challenged time and again by an unethical approach to business that spurred a series of sordid messes and a second take at a painful reorganization.
But influence can have a short shelf life.
Right now, Connelly is no longer employed at GSK, and more than a few analysts say that it's the new sales plan--followed by some dismal numbers on new products--that prompted her departure. Perhaps she should be back on the list this year, for being influential in demonstrating where the real focus was all along on the sales side of GSK.

Νυχτερινή συνάντηση Κουρουμπλή - Φαρμακοβιομηχάνων



Virus | Βασιλική Αγγουρίδη

Συναντήθηκαν, τελικά, με τον Υπουργό Υγείας οι επικεφαλής των Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων, ελληνικών και θυγατρικών. Τι διημείφθη στη συνάντηση. Προσεχτικές κινήσεις φαίνεται πως είναι αποφασισμένος να κάνει στο θέμα της Φαρμακευτικής Πολιτικής, ο Παναγιώτης Κουρουμπλής, ο οποίος συναντήθηκε αργά το βράδυ της Τρίτης με τους επικεφαλής του ΣΦΕΕ και της ΠΕΦ.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Virus, ο Υπουργός Υγείας είχε μια συνάντηση περίπου μιας ώρας με τους εκπροσώπους των θυγατρικών και των ελληνικών φαρμακευτικών επιχειρήσεων.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης αυτής, ο κ. Κουρουμπλής κατέθεσε και εγγράφως μια σειρά εισηγητικών προτάσεων, τις αδρές γραμμές της πολιτικής που εξετάζει να εφαρμόσει η Αριστοτέλους, γύρω από το Φάρμακο.
Αυτές τις προτάσεις θα κληθούν οι Φαρμακευτικές Επιχειρήσεις να επεξεργαστούν και σε εύλογο χρονικό διάστημα να επιστρέψουν με αντιπροτάσεις, συμφωνίες ή διαφωνίες. Όπως πληροφορούμαστε, ο χρόνος αυτός προσδιορίζεται περίπου σε δύο εβδομάδες.

Τετάρτη 13 Μαΐου 2015

Drug Makers are Having Trouble Improving Their Reputations






WSJ Pharmalot | Ed Silverman

Amid the many challenges confronting the pharmaceutical industry is a need to polish its reputation, but a new survey says the world’s largest drug makers have failed to make any progress in recent years.
For the third consecutive year, the industry has garnered an average rating based on seven attributes – innovation; performance; leadership; citizenship; governance; workplace and products and services. And interestingly, all of the major companies are, overall, perceived rather similarly.
“On one level, many pharmaceutical companies find this is a good situation, because their internal perception is that everyone hates them and is out to get them,” says Kasper Ulf Nielsen, executive partner at The Reputation Institute, a consulting firm.
“But it also indicates the industry is stuck at an average level of trust, reputation and respect, because [the rating] has not been able to move over the past three years. And the challenge they have is not being able to build a perception they are outstanding in any of these” attributes.
The highest ranking went to Bayer, although Nielsen points out that less than five points separates the German drug maker from Novartis NOVN.VX -0.32%, which ranked last among the dozen large drug makers that were included in the survey. Bayer did not respond to a request for comment and a Novartis spokeswoman says the drug maker is not familiar with the survey methodology and so would not comment. [UPDATE: A Bayer spokesman says “Bayer is a trusted brand, and our reputation is very important to us.”]

Τρίτη 12 Μαΐου 2015

Ο προεδρος της ΠΕΦ Θ. Τρύφων απαντά, στις επικρισείς για τα ακριβά ελληνικά γενόσημα





Τη δέσμευση της ελληνικής φαρμακοβιομηχανίας να καλύψει τις φαρμακευτικές ανάγκες της χώρας με ποιοτικό και ασφαλές φάρμακο, διατυπώνει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Φαρμακοβιομηχανίας (ΠΕΦ), Θεόδωρος Τρύφων, μιλώντας στο in.gr. Απαντά, επίσης, στις επικρισείς για τα ακριβά ελληνικά γενόσημα και σκιαγραφεί το πλαίσιο για την αύξηση της εγχώριας επιχειρηματικότητας. 



Συνέντευξη: Μαίρη Μπιμπή | In.gr


 Η κυβέρνηση τάσσεται υπέρ της ελληνικής επιχειρηματικότητας, δημιουργώντας ευνοϊκές συνθήκες για τις ελληνικές φαρμακοβιομηχανίες. Υπό ποιες προϋποθέσεις μπορούν πραγματικά οι εταιρείες-μέλη της ΠΕΦ να επενδύσουν στην Ελλάδα;

Δυστυχώς, τα προηγούμενα χρόνια ο κλάδος μας βρέθηκε αντιμέτωπος με διαρκείς αλλαγές στο υπουργείο Υγείας, με αποτέλεσμα την έλλειψη συνέχειας στις ακολουθούμενες πολιτικές. Κι όλα αυτά, τη στιγμή που η φαρμακευτική πολιτική προϋποθέτει έναν πενταετή τουλάχιστον ορίζοντα για να αποδώσει. Η κατάσταση αυτή μας οδήγησε σε μια διαρκή προσπάθεια διαχείρισης κρίσης. Παράλληλα, οι εξαντλητικές μειώσεις που εφαρμόστηκαν στις τιμές των ελληνικών φαρμάκων, καθώς επίσης και οι ασύμμετρες επιβαρύνσεις που μας επιβλήθηκαν, οδήγησαν στην επικράτηση ακριβών εισαγομένων φαρμάκων. Η οικονομική πίεση που ασκήθηκε στην ελληνική φαρμακοβιομηχανία κατά τη διάρκεια του Μνημονίου είχε ως αποτέλεσμα το 50% των εσόδων μας να πηγαίνει σε έμμεση και άμεση φορολογία. Είναι ξεκάθαρο λοιπόν, ότι οι συνθήκες αυτές δεν συνθέτουν ένα βιώσιμο περιβάλλον για την εγχώρια παραγωγή φαρμάκων. Γι’ αυτό τον λόγο, είναι αναγκαία η χορήγηση κινήτρων που θα ενθαρρύνουν της επενδύσεις από τις ελληνικές φαρμακοβιομηχανίες.
Για να ενισχυθεί, λοιπόν, η εγχώρια επενδυτική και παραγωγική βάση της χώρας θα πρέπει κατ’ αρχάς να διαμορφωθεί ένα σταθερό πλαίσιο λειτουργίας της επιχειρηματικής δραστηριότητας σε ο,τι αφορά τους συνομιλητές, αλλά και τη φορολογική βάση. Αντιπροσωπεύοντας το 60% των θέσεων εργασίας του κλάδου με επενδύσεις έρευνας και ανάπτυξης που αγγίζουν τα 30 εκατομμύρια ετησίως και με ετήσια συνεισφορά 2,8 δισ. ευρώ στο ΑΕΠ της χώρας, η ελληνική φαρμακοβιομηχανία μπορεί αναμφίβολα να διαδραματίσει ουσιαστικό ρόλο στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας μας.

Τρίτη 5 Μαΐου 2015

Τρίτη θέση για τη Novartis στις εταιρείες με την ισχυρότερη φήμη



 Η Novartis κατέκτησε την τρίτη θέση στην έρευνα «Famous Brands, οι μάρκες με τη χρυσή φήμη», που διεξήχθη με τη μεθοδολογία του Reputation Institute. Η διάκριση είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς προέρχεται από αυθόρμητες απαντήσεις των καταναλωτών, οι οποίοι ξεχώρισαν τη Novartis ως μία από τις εταιρείες με την ισχυρότερη φήμη στην κατηγορία «Φαρμακευτικές Εταιρείες». 
Η έρευνα Famous Brands αποτελεί βασικό θεσμό αξιολόγησης της φήμης στο χώρο του marketing και της επικοινωνίας στην Ελλάδα. Στόχος του θεσμού είναι να αναδείξει τις μάρκες που κατέχουν την καλύτερη φήμη και συγκεντρώνουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών σε 41 διαφορετικές κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών στην Ελλάδα. Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι οι καταναλωτές απάντησαν χωρίς χρήση λίστας στις κατηγορίες, προκειμένου να αναδείξουν τους νικητές. 

Πέμπτη 30 Απριλίου 2015

Θα υπάρξει πλήρης αλλαγή μοντέλου για το φάρμακο μέσα στον Μάιο





Σημαντικές ομιλίες, προτάσεις, μελέτες και στατιστικά στοιχεία από την Ελλάδα και τις χώρες της Ε.Ε. παρουσιάστηκαν στο κορυφαίο συνέδριο για την Υγεία «Shaping the Future of Healthcare in Greece - Healthcare Reforms: Greater Challenges Ahead», με κύριο θέμα το μέλλον και τη βιώσιμη ανάπτυξη του ελληνικού συστήματος υγείας.

Το συνέδριο άνοιξε με ομιλία του ο υπουργός Υγείας Παναγιώτης Κουρουμπλής, ο οποίος ανακοίνωσε ότι θα υπάρξει πλήρης αλλαγή μοντέλου για το φάρμακο μέσα στον Μάιο όπου θα κατατεθεί η νέα πρόταση του υπουργείου Υγείας με στόχο την καλύτερη πρόσβαση των πολιτών και την εξοικονόμηση πόρων κάνοντας αναφορά και σε ένα νέο μοντέλο rebate. Ο  υπουργός κάλεσε τις φαρμακευτικές εταιρείες να επιδείξουν λογική και κατανόηση κατά την μεταβατική αυτή περίοδο, καθώς γνωρίζουν ότι η χώρα κατανάλωνε επί δεκαετίες υπέρογκα φάρμακα, με τζίρο που την τελευταία δεκαετία ξεπερνούσε τα 40 δισ. ευρώ, μέσα από σπατάλες, αλλά και μέσω υπερσυνταγογράφησης. Επίσης, ανέφερε ότι οι εταιρείες θα πρέπει να επενδύσουν στην Ελλάδα, παράγοντας κάποια από τα φάρμακά τους στη χώρα, η οποία διαθέτει επιστημονικό και ερευνητικό δυναμικό, αλλά και τις κατάλληλες υποδομές. Παράλληλα, ο κ. Κουρουμπλής αναφέρθηκε στην πρόσφατη πρόταση που κατέθεσε στο άτυπο συμβούλιο υπουργών, πρόταση που αφορά την κοινή διαπραγμάτευση σε ευρωπαϊκό επίπεδο για τις τιμές των καινοτόμων φαρμάκων. Επεσήμανε ότι συστάθηκε ομάδα επιστημόνων και μέσα στον Μάιο το υπουργείο θα είναι έτοιμο να κάνει διάλογο με όλους τους φορείς της υγείας, σε μια διαπραγμάτευση που θα περατωθεί τον Ιούνιο. Ο υπουργός έκανε επίσης λόγο για ολοκλήρωση του πληροφοριακού συστήματος, ώστε να υπάρχει διασύνδεση μεταξύ τομέων και φορέων, με ένα νέο μοντέλο παρακολούθησης των δαπανών στην πηγή τους.

Τετάρτη 29 Απριλίου 2015

«Τέρμα» η δραστική ουσία



Capital | Βίκυ Κουρλιμπίνη


Το «πράσινο φως» στους γιατρούς να μπορούν να αναγράφουν, εκτός από τη δραστική ουσία, και την εμπορική ονομασία του σκευάσματος, αλλά μόνο για τα γενόσημα φάρμακα, έδωσε το υπουργείο Υγείας. Μια απόφαση που θεωρείται υπέρ της φαρμακοβιομηχανίας, η οποία κατά κύριο λόγο παράγει γενόσημα και είδε τις πωλήσεις της να περιορίζονται αισθητά τα τρία τελευταία χρόνια εξαιτίας της υποχρεωτικής συνταγογράφησης με βάση τη δραστική.

Όπως αναφέρεται ειδικότερα στην ιστοσελίδα της ΗΔΙΚΑ, που χειρίζεται την πλατφόρμα της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, έχει ενεργοποιηθεί η πρόταση εμπορικής ονομασίας σε γενόσημα φάρμακα στην εμφάνιση και εκτύπωση συνταγής. Διευκρινίζεται ωστόσο πως «η πρόταση της εμπορικής ονομασίας δεν αποτελεί ‘συνταγογράφηση με εμπορική ονομασία’ και επομένως δεν προσμετρείται στο 15% της αξίας συνταγογράφησης με εμπορική ονομασία του ιατρού. Επιπλέον δεν δεσμεύει τον φαρμακοποιό ή τον ασθενή στην εκτέλεση της συνταγής. Η τροποποίηση έγινε κατ΄ εφαρμογή της εγκυκλίου με Α.Π. Γ5/οικ. 26225/8-4-2015 του Υπουργού Υγείας». Πρακτικά αυτό σημαίνει πως οι γιατροί έχουν πλέον τη δυνατότητα να προτείνουν στους ασθενείς συγκεκριμένη ονομασία γενόσημου φαρμάκου, εντούτοις η αποζημίωση του φαρμάκου από τα ασφαλιστικά ταμεία θα εξακολουθήσει να γίνεται με γνώμονα το φθηνότερο γενόσημο, όπως ισχύει μέχρι σήμερα.