Μπορείτε να στέλνετε ειδήσεις και Δελτία Τύπου στο email μας.
Αν θέλετε να επικοινωνήσετε μαζί μας ή να στείλετε Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ...pharmamarketingexpertsblog@gmail.com


Παρασκευή 20 Μαρτίου 2015

Τα 200 εκατ. ευρώ τζίρο στοχεύει φέτος η Pharmathen



Για το 2015, οι στόχοι μας, υπογραμμίζει ο Βασίλης Κάτσος είναι φιλόδοξοι. "Βασιζόμενοι σε μία πετυχημένη “συνταγή” και επενδύοντας σε στρατηγικές συνεργασίες, επιδιώκουμε περαιτέρω αύξηση των οικονομικών μεγεθών εντός και εκτός Ελλάδας".
"Κοιτάζοντας και αναλύοντας την κρίση απ' όλες τις πλευρές της, μπορούμε να διακρίνουμε το παρελθόν και το μέλλον μας. Η έλλειψη ανταγωνιστικότητας και εξωστρέφειας που υπήρξε τις τελευταίες δεκαετίες, οδήγησε την οικονομία και τη χώρα στο σημερινό αδιέξοδο" μας λέει ο πρόεδρος της Pharmathen κ. Βασίλης Κάτσος. Κατά τη διάρκεια της κρίσης, σύμφωνα με τον ίδιο, οι επιχειρήσεις αναζήτησαν μία νέα κατεύθυνση, με πιο “ανθεκτικό” προσανατολισμό. Η έλλειψη ρευστότητας στην ελληνική αγορά, όπως τονίζει τις έκανε πιο εξωστρεφείς. Στο πλαίσιο αυτό, τα στοιχεία επιβεβαιώνουν ότι το εγχείρημα είναι επιτυχημένο και μπορούμε να πούμε μετά βεβαιότητας ότι – πράγματι – η κρίση δημιουργεί ευκαιρίες.

Πέμπτη 19 Μαρτίου 2015

The top 15 pharma companies by 2014 revenue



Πηγή: FiercePharma

The names at the very top of our yearly list of biggest pharma companies are no surprise. Johnson & Johnson ($JNJ), Novartis ($NVS), Roche ($RHHBY) and Pfizer ($PFE) have headed up the rankings for a couple of years now, albeit in varying order. But toward the bottom of the top 10, there's been a changing of the guard.
For the first time, a biotech company has nudged aside one of the biggest Big Pharma names. Eli Lilly & Co. ($LLY), which hung onto 10th place last year by its fingernails, is now out of the top 10, replaced by Gilead Sciences ($GILD) and its skyrocketing sales. Fueled by its brand-new blockbuster hepatitis C drug, Sovaldi, Gilead revenue more than doubled last year, to $24.5 billion from $10.8 billion.
The rest of the top 10 are the usual suspects--Sanofi ($SNY), Merck ($MRK), GlaxoSmithKline ($GSK), AstraZeneca ($AZN) and Bayer HealthCare. They're in slightly different slots for 2014, but all present and accounted for.

Παρασκευή 13 Μαρτίου 2015

Will Teva buy Mylan?



Mylan stock broke out Wednesday as rumors circulated on Twitter that the generic and branded drugmaker might be for sale, possibly to Teva, and as it announced three drug launches. Mylan stock rose 6.7% Wednesday to 59, briefly passing a buy point of 59.70 before easing, and Teva Pharmaceutical Industries gained 2.5%. Analysts were divided about the logic of Teva acquiring Mylan, a competitor in generic drugs. BMO Capital Markets analyst David Maris said in a research  note that after speaking with Teva, the rumor that it might acquire Mylan appeared to be "untrue and baseless."
Teva indicated to Maris that it doesn't comment on speculation, he said in the note, and "Teva underscored that this issue has been raised repeatedly in the past year and each time has not been true. Teva also underscored that nothing has changed in Teva's business development goals, which remain more focused on branded opportunities, and then within generics, more focused on emerging markets, and not focused on doubling down on U.S. generics where it already has sufficient scale."

Τρίτη 10 Μαρτίου 2015

Το στοίχημα για την Υγεία είναι η ορθότερη συνταγογράφηση



Την ελπίδα να αναθεωρήσει η κυβέρνηση τον προϋπολογισμό για το φάρμακο εκφράζει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων Ελλάδας κ. Κωνσταντίνος Φρουζής με συνέντευξή του προς «Το Βήμα». Θυμίζει ότι στα χρόνια της κρίσης οι πολυεθνικές εταιρείες φαρμάκου στήριξαν τη χώρα και τονίζει ότι ο στόχος αύξησης των επενδύσεων στο πεδίο των κλινικών μελετών είναι εφικτός, αρκεί να υπάρχει περιβάλλον που σέβεται την καινοτομία και δεν την κυνηγά.

Κύριε Φρουζή, το φάρμακο εξακολουθεί να αποτελεί «στόχο» ή βλέπετε αλλαγή συμπεριφοράς από την ηγεσία του υπουργείου Υγείας;
«Η ένταση της κρίσης υποβάθμισε δυστυχώς στην πολιτική λογική τις επενδύσεις για την υγεία των πολιτών, που θεωρήθηκε "όπλο" για τη μείωση των δημοσίων δαπανών και του ελληνικού χρέους. Διαπιστώνουμε προς το παρόν ότι η νέα κυβέρνηση, παρά το γεγονός ότι προεκλογικά σημείωνε πως ο χαμηλός προϋπολογισμός για το φάρμακο δεν επαρκεί, δεν δείχνει διατεθειμένη να προχωρήσει σε κάποια αλλαγή για αύξηση των κονδυλίων. Ελπίζω σύντομα, μόλις περάσει η οξεία δίμηνη κρίση των διαπραγματεύσεων στο Eurogroup, η κυβέρνηση να αναθεωρήσει τον προϋπολογισμό».

Εχετε κάποια πρώτα δείγματα;
«Κοιτάξτε, έχουμε την αίσθηση ότι η ηγεσία του υπουργείου είναι καχύποπτη γύρω από τη φαρμακοβιομηχανία, αλλά καταλαβαίνει ότι για το όφελος της χώρας και των ασθενών πρέπει να υπάρχει συνεργασία. Η Πολιτεία βλέπει ότι αποτελούμε προστιθέμενη αξία για την οικονομία και αναγνωρίζει την προστιθέμενη αξία που μπορούμε να έχουμε στην προσέλκυση επενδύσεων στην καινοτομία, ειδικά  μέσω των κλινικών μελετών. Αλλά και εμείς, από την πλευρά μας, θέλουμε να δούμε δείγματα γραφής στο νοικοκύρεμα όλου του συστήματος με διαρθρωτικές παρεμβάσεις στα νοσοκομεία, στις προμήθειες, με κινήσεις που θα εξυγιαίνουν και τα άλλα κέντρα κόστους ειδικά στη δευτεροβάθμια περίθαλψη, αλλά και με την εισαγωγή υποχρεωτικών θεραπευτικών και διαγνωστικών πρωτοκόλλων και μητρώων ασθενών».

Τετάρτη 4 Μαρτίου 2015

GSK, Novartis complete three-way mega deal



GlaxoSmithKline and Novartis have today completed a $20-billion-plus, three-part mega deal to exchange assets and establish a new consumer healthcare joint venture.

GSK has acquired Novartis’ global Vaccines business (excluding influenza jabs) for an initial cash sum of $5.25 billion; created a new Consumer Healthcare joint venture with Novartis in which GSK will have majority control with an equity interest of 63.5%; and has divested its Oncology business for $16 billion.

GSK said the deal leaves it with after tax proceeds of around $7.8 billion, of which £4 billion will be handed back to shareholders, and promised more details at a financial results and investor meeting on May 6. Novartis said it will record a “substantial exceptional gain”, details of which will be reported with its 2015 first-quarter results.

Completion of the transaction represents “a major step forward” in GSK’s strategy to create “a stronger and more balanced set of businesses across Pharmaceuticals, Consumer Healthcare and Vaccines,” noted chief executive Sir Andrew Witty, while Novartis CEO Joseph Jiminez said the move “further establishes our leading positions in key growing business segments” and should “improve margin performance”.

Φαρμακευτικό Μάρκετινγκ: Θεωρία, Πρακτική, Δεοντολογία
The ultimate guide for Pharma Marketing Champions

Ζητήστε το στα κεντρικά βιβλιοπωλεία ή δώστε την παραγγελία σας τώρα

Παρασκευή 27 Φεβρουαρίου 2015

Τι ζήτησε ο υπουργός Υγείας, Π. Κουρουμπλής από τον ΣΦΕΕ



Τη διαμόρφωση ενός σταθερού πλαισίου συνεργασίας με καθαρούς όρους και ορίζοντα τετραετίας, ζήτησε ο υπουργός Υγείας, Παναγιώτης Κουρουμπλής, από την αντιπροσωπεία του Συνδέσμου Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων Ελλάδος (ΣΦΕΕ), τα μέλη της οποίας συνάντησε σήμερα (Παρασκευή 27/2) παρουσία του πρόεδρου της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Φαρμακευτικών Βιομηχανιών και Συνδέσμων (EFPIA), Richard Bergström.
  
Η συμφωνία αυτή θα περιλαμβάνει τη δέσμευση, εκ μέρους των πολυεθνικών, ότι τα επόμενα τέσσερα χρόνια θα διενεργηθούν στη Ελλάδα κλινικές μελέτες που θα αποφέρουν τουλάχιστον  ένα δισ. ευρώ, ενώ παράλληλα θα υλοποιηθούν και επενδύσεις στην παραγωγή και συσκευασία φαρμάκων.

Πέμπτη 26 Φεβρουαρίου 2015

Top 10 drug brands by payments to doctors



FiercePharma | Tracy Stanton

The criticism was inevitable when the U.S. government rolled out its first batch of Sunshine Act data in October. Drugmakers and doctors had already been grousing about omitted entries and misleading info. We at FiercePharma had our own selfish complaint: The Open Payments database is monstrous--way too large for us to download and analyze with our paltry computing power.
Lucky for us--and for readers--there's ProPublica, which has taken on the Sunshine data as one of its personal missions. The online news organization has put the physician and hospital payment information into its own database, easily searched online. Thanks to them, we now know which companies are rolling the most money into physician-speakers and other doctor-directed promotions--and on behalf of which drugs.
The top 10 list is below. As you'll see, some of the drugs are newly approved. Some have new competitors. Some have new indications to tout. Others are carrying a load of expectations for their companies, justified or not.
The practice of paying doctors to speak on behalf of drugs has grown controversial in recent years, partly because of some high-profile scandals involving highly paid physicians. Buying lunch--even coffee--for doctors isn't critic-free either. Though doctors deny it, studies have shown that prescribing habits change because of speaking gigs and dinner presentations. Some drugmakers have ratcheted back their payments to doctors in response to the criticism; GlaxoSmithKline ($GSK) went so far as to back off of doctor-speakers altogether.
But as the numbers below show, speaking fees aren't going away. Neither is free lunch. Pharma companies want to get the word out about their meds, and this is a tried-and-true method of doing so.
The ProPublica numbers include payments to physicians and teaching hospitals, excluding royalties and research deals. The idea is to zero in on marketing-related payments. They cover the last 5 months of 2013, the most recent data available; the feds recently said they would roll out new Sunshine Act data once a year.

Here's the ProPublica database and top 10 list

1
2
3
4
5
6
7
Humira
8
9
Daliresp
10


Φαρμακευτικό Μάρκετινγκ: Θεωρία, Πρακτική, Δεοντολογία
The ultimate guide for Pharma Marketing Champions

Ζητήστε το στα κεντρικά βιβλιοπωλεία ή δώστε την παραγγελία σας τώρα

Δευτέρα 23 Φεβρουαρίου 2015

The drugs that will shape 2015



See the pharmaceutical products - both marketed and in the pipeline - that will dictate industry news flow over the next months.

Harvoni | Viekira Pak – hepatitis C (Gilead Sciences/AbbVie)
AbbVie upturned the apple cart in December when it agreed a significant discount with Express Scripts to secure formulary access for its newly approved Viekira Pak. The narrative here is no longer about hepatitis C – access to both drugs is improved and both products will generate billions of dollars in 2015 – but is one of treatment costs and the broader implications of a Harvoni/Viekira 'price war'. 

Alirocumab | evolocumab – dyslipidaemia (Sanofi & Regeneron/Amgen)
Both products – expected to be the first approved from the PCSK9 inhibitor class – should reach the market during the second half of 2015. The statin-intolerant population is large enough to support multi-billion dollar revenue forecasts for both products, argue analysts, although outcomes study data – expected in 2017 – are likely to prove critical in shaping uptake. One fly in the ointment; pharmacy benefit managers (PBMs) are already targeting the PCSK9s for aggressive price negotiation following their successes in hepatitis C. 

Πέμπτη 19 Φεβρουαρίου 2015

Why Big Pharma Must Cure Its Bad Rap


Forbs | Arlene Weintraub

The 2015 Harris corporate reputation poll is out and the news for Big Pharma isn’t good, to say the least.  In the poll—which measures the “reputation quotient” of the most visible American companies among the general public—Big Pharma ranked ninth out of 14 industries and was right in line with insurance companies and airlines when it comes to respect, or lack thereof. Ouch.
It may seem surprising that the public has no more love for the manufacturers of important and sometimes life-saving therapies than it does for the companies that routinely leave passengers stranded for hours at the airport. But Big Pharma’s bad rap makes more sense when you consider that Harris’s reputation quotient incorporates 20 attributes that corporations must master, including trust, economic value, and community responsibility.

Actavis Announces Intention to Adopt "Allergan" Corporate Name



Actavis plc announced that it will adopt a new corporate name – Allergan – following the anticipated successful completion of the acquisition of Allergan, Inc. The Company said that it intends to use the Allergan name as its corporate name and for its global branded pharmaceutical portfolio, and will retain the Actavis name for select geographic regions and product portfolios. The change in corporate name would be subject to approval by Actavis' shareholders at its Annual General Meeting later this year.
"The pending combination of Actavis and Allergan will create a dynamic new breed of company – a leader in Growth Pharma. By adopting the Allergan name for the corporation we will ensure that our corporate identity reflects the dramatic evolution of our company within the pharmaceutical industry," said Brent Saunders, CEO and President of Actavis. "For more than 65 years, the Allergan name has represented innovation in branded pharmaceuticals, a commitment to bringing the best medicine to life and a strong partnership with physicians. The Actavis name has represented our global commitment to leadership in generic, branded generic and OTC pharmaceuticals and to increased access to more affordable prescription medicine for consumers around the world. Together, our combined company will be equally focused on developing new medicines that meet unmet medical needs in critical therapeutic categories, as well as increasing global access to high quality, affordable medicines.