Μπορείτε να στέλνετε ειδήσεις και Δελτία Τύπου στο email μας.
Αν θέλετε να επικοινωνήσετε μαζί μας ή να στείλετε Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ...pharmamarketingexpertsblog@gmail.com


Σάββατο 6 Ιουνίου 2020

Φαρμακεία: Μειώθηκαν οι πωλήσεις την εβδομάδα 18-24 Μαΐου


Νέα μείωση καταγράφουν οι πωλήσεις φαρμάκων, προϊόντων OTC, καλλυντικών και προϊόντων διατροφής που πωλούνται στα φαρμακεία σύμφωνα με τα IQVIA Weekly Data.  Η μείωση αφορά την εβδομάδα 18/05 - 24/05 που αποτυπώνει την επίπτωση των τελευταίων γεγονότων στην αγοραστική συμπεριφορά των ασθενών και καταναλωτών, από τα φαρμακεία λιανικής. Ειδικότερα, οι κύριες προϊοντικές κατηγορίες που διακινούνται μέσω ιδιωτικών φαρμακείων κινήθηκαν σε πωλήσεις τεμαχίων, σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη εβδομάδα (11/05 – 17/05), ως εξής:

Φάρμακα:
-12,1% (-1 εκατομ. τμχ.)

Προϊόντα διατροφής:
-8,8% (-6,4 χιλ. τμχ.)
Προϊόντα OTC:
-6,7% (-111 χιλ. τμχ.)

Προϊόντα φροντίδας ασθενών:
+14,6% (+58 χιλ. τμχ.)
Καλλυντικά:
-8,4% (-78 χιλ. τμχ.)


Ενδεικτικά, κάποιες από τις υποκατηγορίες με τη μεγαλύτερη μεταβολή σε σχέση με το 2019 ειναι:

Φάρμακα
Η κατηγορία των Αναπνευστικών (R0) η οποία μειώνεται κατά -30,8%
(-192 χιλ. τμχ.)

Προϊόντα διατροφής
Η κατηγορία Ειδικής Διατροφής Ενηλίκων (36) μειώνεται κατά -13,3%
(-7,8 χιλ. τμχ.)
Προϊόντα OTC
Τα Παυσίπονα/ Αντιπυρετικά (02) μειώνονται κατά -27,5% (-196 χιλ. τμχ.)
Προϊόντα Φροντίδας ασθενών
Τα Ιατρικά/Χειρουργικά Βοηθήματα (57) αυξάνονται κατά +139,0%
(+84 χιλ. τμχ.).
Καλλυντικά
Τα προϊόντα Ομορφιάς (83) αυξάνονται κατά +38,3% (+75 χιλ. τμχ.)


Σημειώνεται ότι τα IQVIA Weekly Data συλλέγονται από 2000+ φαρμακεία, σε όλη την Ελλάδα, και αποτυπώνουν την αγορά σε 70 περιοχές.


Παρασκευή 22 Μαΐου 2020

Hey, pharma reps: Most docs still want contact amid COVID-19 pandemic



As the COVID-19 pandemic continues, the relationship between pharma sales reps and physicians is starting to settle into a new normal. Digital interactions are on the rise, and doctors are increasingly welcoming contact with reps, according to ongoing polling from healthcare consultancy ZoomRx.
The group began asking doctors weekly about the impact of COVID-19 on their practices beginning March 14, fielding its most recent survey of similar questions a period ending May 5.
In the latest survey—its fifth—78% of physicians said they want to maintain some contact with pharma reps, up from just 64% when ZoomRx originally began polling doctors. While most physicians (43%) prefer a similar level of contact as before the pandemic began, 14% would actually like more outreach from pharma.

Δευτέρα 20 Απριλίου 2020

The top 20 pharma companies by 2019 revenue


The top players in pharma know how to adapt. After M&A, selloffs, cost cuts and therapeutic rejigs, the companies on this list may largely wear the same names, but none entered it looking exactly as they did for last year's edition.
Whether because of buyouts or reorgs or both, companies atop the rankings this year generally have a strong presence in cancer, but immunology and rare diseases are also strongholds. Takeda gained its place on the list thanks to a Shire buyout that added rare diseases to its broader lineup.
Vaccines are important, too: Companies with leading vaccine outfits all made the top 10. Cell and gene therapies continue making advances across the industry, including at Novartis and Roche.

Παρασκευή 10 Απριλίου 2020

The most innovative pharma companies


The continued prosperity of a biopharma company is dependent on its ability to keep churning out breakthrough new drugs and turning them into commercial successes backed by a growing body of clinical evidence. Which shops are doing best on those terms?
In its latest two indices, IDEA Pharma has ranked AstraZeneca at the top of the pharma invention scale—awarding it "best pipeline" honors—and crowned Roche king in the land of innovation.
AstraZeneca previously sank to 12th place on the innovation scale but rose to 6th this time, and it remained at the top of the invention scale for the second straight year. How did the British drugmaker make it in 2019?

Παρασκευή 20 Μαρτίου 2020

How 10 drug makers have responded to the coronavirus outbreak



AbbVie
AbbVie said it will donate more than $1 million worth of its drug, Aluvia, to China to help combat the outbreak. Aluvia is designed to treat HIV, but China's National Health Commission has said that it is a possible treatment for the symptoms of the coronavirus. It works by blocking an enzyme that the coronavirus needs to reproduce, and it previously has been used to treat SARS and MERS, other types of coronaviruses.
Gilead Sciences
Chinese officials have been testing Gilead’s unapproved drug, remdesivir, to treat coronavirus patients. Remdesivir is an antiviral drug designed to treat infectious diseases such as Ebola and SARS. The National Institutes of Health started a clinical trial of remdesivir to treat COVID-19 on Feb. 25.

Παρασκευή 6 Μαρτίου 2020

Παρουσίαση του βιβλίου «ΚΕΡΔΟΦΟΡΟ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ»



Οι τεχνικές και οι μέθοδοι αποτελεσματικής διαχείρισης του σύγχρονου φαρμακείου αποτελούν το θεματικό περιεχόμενο του βιβλίου  «Κερδοφόρο Φαρμακείο» που παρουσιάστηκε σε φαρμακοποιούς και στελέχη φαρμακευτικών εταιριών το βράδυ της Τετάρτης 4 Μαρτίου από τον πρόεδρο του Φαρμακευτικού Συλλόγου Αττικής Κώστα Λουράντο, τον Πρόεδρο και δ/ντα Σύμβουλο Apivita Νικ. Κουτσιανά και τον καθηγητή του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Βασ Παπαδάκη επιστημονικό υπεύθυνο του προγράμματος Διοίκησης Επιχειρήσεων και Επιχειρηματικότητας για φαρμακοποιούς.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης οι ομιλητές, αφού προηγουμένως υπογράμμισαν τη σημαντικότητα του βιβλίου και την χρησιμότητα του για παλαιούς και νέους φαρμακοποιούς, διατύπωσαν με έμφαση την αναγκαιότητα απόκτησης γνώσεων και δεξιοτήτων των φαρμακοποιών σε θέματα σύγχρονου μάνατζμεντ του φαρμακείου (pharmacy management) που θα μπορούσαν να αποκτηθούν τόσο από αυτόνομα εκπαιδευτικά προγράμματα, όσο και από την ένταξη ειδικών μαθημάτων προπτυχιακού και μεταπτυχιακό επιπέδου στα προγράμματα σπουδών των φαρμακευτικών σχολών.

 Το «Κερδοφόρο Φαρμακείο» συγγραφέας του οποίου είναι ο Νίκος Καζάζης και εκδότης η Boussias Communications και ο «Φαρμακευτικός Κόσμος» απευθύνεται στους ιδιοκτήτες φαρμακείων αλλά και στα στελέχη που απασχολούνται σε αυτά, με σκοπό να προσφέρει χρηστικές γνώσεις και βοήθεια για την ανάπτυξη των απαραίτητων δεξιοτήτων που απαιτεί η λειτουργία ενός σύγχρονου φαρμακείου.

Στην ύλη του βιβλίου περιλαμβάνονται 43 κεφάλαια που αναφέρονται στις βασικές λειτουργίες του σύγχρονου μάνατζμεντ, τις προκλήσεις και τις ιδιαιτερότητες της αγοράς των φαρμακείων καθώς και στην εμπορική λειτουργία τους, με έμφαση στο μάρκετινγκ, τις τεχνικές προσωπικής πώλησης και την διαχείριση των πελατειακών σχέσεων.

Σημαντικά είναι  επίσης τα κεφάλαια που αναφέρονται στην οικονομική διαχείριση του φαρμακείου με έμφαση στην ανάλυση των χρηματοοικονομικών και ειδικών αριθμοδεικτών του φαρμακείου και τον σχεδιασμό ενός ολοκληρωμένου προγράμματος εμπορικής ανάπτυξης του. 

Όλα τα κεφάλαια είναι εμπλουτισμένα με αναλυτικά παραδείγματα εύχρηστα «εργαλεία» λήψης αποφάσεων και δεκάδες πρακτικές συμβουλές που η αξιοποίηση τους μπορεί να προσφέρει άμεσα και μετρήσιμα αποτελέσματα στην ανάπτυξη εργασιών και την κερδοφορία ενός σύγχρονου φαρμακείου.

Περισσότερες πληροφορίες για το βιβλίο στο σύνδεσμο https://www.kerdoforofarmakeio.gr/

Σάββατο 29 Φεβρουαρίου 2020

FDA identifies first drug shortage due to coronavirus but won't say which



For the first time since the coronavirus outbreak began, the Food and Drug Administration has reported a shortage of a medicine due to a manufacturing “issue” with an active pharmaceutical ingredient “related to a site affected by coronavirus.” However, the agency did not disclose the name of the medicine, prompting criticism over concerns the lack of information can make it difficult to plan for patient needs.
In a statement issued Thursday night, the FDA explained that an unnamed manufacturer reported a shortage, but did not provide any further details. The statement added that “it is important to note that there are other alternatives that can be used by patients,” and that the FDA is working with the company and other manufacturers to mitigate the shortage.
The failure to release the name of the drug, however, raised hackles.
It’s “absolutely ridiculous to release something like this without the drug name,” tweeted Erin Fox, who tracks shortages and directs the drug-information service at University of Utah Health Care, which has four hospitals.

Σάββατο 22 Φεβρουαρίου 2020

Παρουσίαση το βιβλίου ΚΕΡΔΟΦΟΡΟ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ

Θα παρουσιάσουν το βιβλίο και θα συνομιλήσουν με τον συγγραφέα για την επιχειρηματική διάσταση του σύγχρονου φαρμακείου, οι:
  • ΙΩΑΝΝΑ-ΣΑΠΦΩ ΠΕΠΕΛΑΣΗ, Καθηγήτρια Οικονομικής Ιστορίας & Επιχειρηματικότητας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών
  • ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ, Καθηγητής Στρατηγικής των Επιχειρήσεων του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, επιστημονικός υπεύθυνος του προγράμματος Διοίκησης Επιχειρήσεων και Επιχειρηματικότητας για φαρμακοποιούς
  • ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΤΣΙΑΝΑΣ, ιδρυτής και πρόεδρος της Apivita
  • ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΛΟΥΡΑΝΤΟΣ, Πρόεδρος Φαρμακευτικού Συλλόγου Αττικής

Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου 2020

The top 10 ad spenders in Big Pharma for 2019


Direct-to-consumer drug ads tend to strike a dissonant chord. However, fan and foe can count on one thing: Prescription DTC advertising is here to stay. The evidence? Surviving more than 20 years of numerous legal, regulatory and perception challenges on its way to becoming a $6 billion-plus annual industry.

That’s mostly because DTC works. Study after study finds that patients follow the well-worn DTC advice and actually “ask your doctor” about a condition or a specific medicine after they’ve seen ads for a prescription drug on TV or online. A DRG study found that among patients who saw digital ads for drugs, 42% requested a specific prescription from their doctors, while 22% of people who saw TV ads did the same. Another study, by Wharton and University of Southern California professors, estimated that for every 10% increase in advertising exposure, there was a corresponding increase in the number of prescriptions purchased by about 5%.

Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου 2020

Ίδρυση φαρμακείων και από μη φαρμακοποιούς


Το «πράσινο φως» άναψε η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας για την σύσταση-ίδρυση φαρμακείων από μη φαρμακοποιούς, καθώς έκρινε ότι είναι συνταγματική η λειτουργία τους υπό την εμπορική μορφή της Εταιρείας Περιορισμένης Ευθύνης (ΕΠΕ) και υπό την προϋπόθεση ότι ο επιστημονικός υπεύθυνος του φαρμακείου είναι φαρμακοποιός και παράλληλα συμμετέχει υποχρεωτικά, με ποσοστό τουλάχιστον 33%, στην ΕΠΕ.

Κατόπιν αυτού, η Ολομέλεια του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου με πρόεδρο την Αικατερίνη Σακελλαροπούλου (πριν εκλεγεί στο αξίωμα της Πρόεδρου της Δημοκρατίας) και εισηγήτριες τις συμβούλους Επικρατείας Μαρίνα Παπαδοπούλου και Όλγα Παπαδοπούλου, με μία σειρά αποφάσεών της (201-208/2020) απέρριψε τις αιτήσεις ακύρωσης του Πανελληνίου Φαρμακευτικού Συλλόγου, του Φαρμακευτικού Συλλόγου Αττικής, κ.λπ., με τις οποίες αμφισβητήθηκε η νομιμότητα των διατάξεων του Προεδρικού Διατάγματος 64/2018, που ρυθμίζει τα δεδομένα ίδρυσης των φαρμακείων και τις προϋποθέσεις άσκησης του επαγγέλματος του φαρμακοποιού.