Μπορείτε να στέλνετε ειδήσεις και Δελτία Τύπου στο email μας.
Αν θέλετε να επικοινωνήσετε μαζί μας ή να στείλετε Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ...pharmamarketingexpertsblog@gmail.com


Πέμπτη 23 Οκτωβρίου 2014

Μεγαλώνει η αγορά των φαρμάκων στυτικής δυσλειτουργίας



Σύμφωνα με τα στοιχεία της IMS οι πωλήσεις των τριών φαρμάκων  αντιμετώπισης της στυτικής δυσλειτουργίας (Viagra, Cialis, Levitra) παρουσιάζουν άνοδο. Συγκεκριμένα, το 2012 οι πωλήσεις τους σε όγκο ήταν 825.000 τεμάχια ενώ το 2013 ανήλθαν στα 909.000.
Στα παραπάνω στοιχεία περιλαμβάνονται μόνο οι πωλήσεις που έγιναν από τα φαρμακεία και αφορούν στα τρία προαναφερθέντα σκευάσματα. Συνεπώς, δεν συμπεριλαμβάνονται οι αγορές μέσω διαδικτύου, ούτε οι πωλήσεις των γενοσήμων που κυκλοφόρησαν πρόσφατα λόγω λήξης της πατέντας των πρωτοτύπων.
Σημειώνεται ότι στην Ελλάδα η στυτική δυσλειτουργία οργανικής αιτιολογίας απασχολεί περίπου 300.000 άνδρες ενώ όταν πρόκειται για περιοδικά προβλήματα ο αριθμός τους ανέρχεται στο 1.000.000.

Πτώση τζίρου 4% για 130 φαρμακευτικές εταιρίες το 2013




Σύμφωνα με την Direction Business Reports, η εξέταση του συνοπτικού ομαδοποιημένου ισολογισμού των 130 μεγαλύτερων φαρμακευτικών εταιρειών (82 εμπορικών και 48 παραγωγικών) βεβαιώνει μια μείωση του κύκλου εργασιών των εταιρειών κατά 4% για το 2013 σε σχέση με το 2012.
Συγκεκριμένα το 2013, ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 5,3 δισ. ευρώ έναντι 5,5 δισ. ευρώ το 2012. Να σημειωθεί ότι οι πωλήσεις καταγράφουν συνεχή πτωτική πορεία τα τελευταία 5 έτη, έχοντας μειωθεί κατά 28% από τα επίπεδα του 2009 και κατά 18% από τα επίπεδα του 2010.
Η πτώση στις πωλήσεις το 2013 παρέσυρε παράλληλα προς τα κάτω και τα συνολικά μικτά κέρδη, καθώς παρατηρείται μείωση της τάξεως του 7,37% σε σχέση με το 2012. Για το 2013, από το σύνολο των 130 φαρμακευτικών εταιρειών, 61 παρουσίασαν βελτίωση (46,92%), ενώ 68 (52,31%) εμφάνισαν επιδείνωση των πωλήσεών τους σε σύγκριση με το 2012 και καταγράφηκε και 1 εταιρεία (0,77%) με ζημιογόνα υπερδωδεκάμηνη χρήση.

Κυριακή 19 Οκτωβρίου 2014

The Place of Digital in the Pharma Marketing Mix



By Mark Perlotto*

Thirty-nine years ago this past June, an article appeared in BusinessWeek that offered readers what was for its time a startling degree of foresight. Four paragraphs down, just above their first historic mention of what they called “the paperless office,” the authors of “The Office of the Future” passed along a prediction by George Pake, head of Xerox’s Palo Alto Research Center:
“Pake says that in 1995 his office will be completely different; there will be a TV-display terminal with keyboard sitting on his desk. ‘I’ll be able to call up documents from my files on the screen, or by pressing a button,’ he says. ‘I can get my mail or any messages. I don’t know how much hard copy [printed paper] I’ll want in this world.’”
Coming in a time when the typewriter was still de rigueur in any modern office, the first part of Pake’s prediction was far-seeing—and quite correct. The integration of computers into office environments may seem like a self-evident development with hindsight—but I don’t recall anyone predicting the future ubiquity of smartphones or social media 20 years ago. So the first part of Pake’s prediction should be considered one of the more impressive in the history of business prophecy.

Customer Engagement Isn’t Just About Physicians: It’s About Sales Reps Too



By Karl Tiedemann*

Managing the pharma sales force has always been challenging. Reps are spread out geographically, often far from corporate offices, preventing them from taking part in the on-site activities and face-to-face interactions that typically foster a connection to the company. In order to help the sales force achieve their primary goal — educating physicians — they require frequent training and constantly updated information on products, industry news and regulatory changes. Satisfying the information needs of this far-flung group is a challenge that is only exacerbated by reps’ daily schedule — they are on the road all day, then inundated with information and catch-up work when they login to their computer that evening.
Dumping informational emails and invites to mandatory training sessions on your reps after a long day of visiting busy doctors is exactly the type of “show up and throw up” delivery method that you tell your reps not to use when approaching healthcare providers. We’ve been preaching for years how they need to develop a mutual beneficial relationship with doctors in which the healthcare providers can access the information they want, how and when they want it. So lets focus on ways to enable pharma companies to bring that same level of engagement to their sales force.

Πέμπτη 9 Οκτωβρίου 2014

Αποτελέσματα έρευνας: Οι προτεραιότητες των Φαρμακευτικών Εταιριών κατά την περίοδο της τρέχουσας οικονομικής κρίσης



Αποτελέσματα έρευνας
 

Οι προτεραιότητες των Φαρμακευτικών Εταιριών κατά την περίοδο της τρέχουσας οικονομικής κρίσης
 

Το λανσάρισμα νέων σκευασμάτων στις υπάρχουσες θεραπευτικές κατηγορίες, η βελτίωση της αποτελεσματικότητα των στελεχών της ιατρικής ενημέρωσης και η ενίσχυση των επικοινωνιακών ικανοτήτων των στελεχών για καλύτερη διατμηματική συνεργασία, αποτελούν τις κορυφαίες προτεραιότητες των φαρμακευτικών εταιριών που έχουν στόχο την διατήρηση ή και βελτίωση της ανταγωνιστικής τους θέσης στην Ελληνική αγορά κατά την περίοδο της παρούσας κρίσης. Αυτό αποκαλύπτει διαδικτυακή έρευνα μεταξύ στελεχών υψηλού μορφωτικού επιπέδου και ιεραρχικής θέσης που απασχολούνται στον φαρμακευτικό κλάδο.

Σάββατο 4 Οκτωβρίου 2014

Top 10 pharma companies by employees - 2014




It is probably no surprise that the 10 largest Big Pharma companies came into 2014 with far fewer employees than they had the previous year. After all, revenues have been off at those companies as some of their biggest products have fallen off the patent cliff. Thousands of jobs were lost as companies laid employees off and sold units to try to regain their balance.
2012 was the most severe of the patent cliff years in the decade, so it is logical that the numbers at the end of 2013, when they were last tallied up, would be significantly less than the year before. And the number? The 10 largest companies had 29,720 fewer employees at the end of last year than the previous year, a decline of about 3%. But given that revenues for those 10 were off 3.6% collectively, by some measures the downsizing was not enough. That means that revenues per employee were also lower, $493,861, based on the 2013 employment and revenue numbers, compared with $495,895 the year before.
Of course, not all companies shrank. Half of them--Novartis ($NVS), Johnson & Johnson ($JNJ), Sanofi ($SNY), Roche ($RHHBY) and Bayer--recorded at least some minimal growth last year. The largest of the top 10 by employees, Novartis, grew employment by 6.24% last year, adding about 8,000 employees, the largest increase in numbers and percent. But the Swiss drugmaker has been adjusting this year, with the sale of its vaccines business to GlaxoSmithKline ($GSK) and its animal health business to Ely Lilly ($LLY), and its combo with GSK of their consumer health operations.
In fact, while layoffs get the most notice, spinoffs result in the most jobs lost at a company. Abbott Laboratories ($ABT) shed nearly 25% of its workforce in 2013, 22,000 workers, mostly because it spun off its branded pharma unit into AbbVie ($ABBV). Pfizer ($PFE) was next, losing 13,800 employees, a 15% decline. Most of that tracks back to the spinoff of its animal health business into Zoetis.
It is always interesting to see who is growing and who is shrinking and why, but it can be a tricky measure. A company like Pfizer can whack a big unit and see its employment picture change dramatically. A year or two later, it can buy a company, say one like AstraZeneca with 51,500 employees, and the numbers can swell once again.

 What follows are the ins and outs of the top 10 and their employment numbers. 


1   Novartis
3   Sanofi
5   Roche
6   Pfizer
7   Merck
8   Abbott